سبد خرید 0

7 مزیت دمبل نسبت به هالتر در بدنسازی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396 در ساعت 12 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رسیدن به تناسب اندام و داشتن هیکلی مناسب برای اکثر افراد هدفی برای انجام دادن تمرینات ورزشی و بدنسازی است.بیشتر ورزشکاران برای بدنسازی بهتر به سراغ حرکاتی مانند؛ اسکات، ددلیفت یا پرس سینه می روند و این حرکات را با هالتر انجام می دهند.اگر شما جزو ورزشکارانی هستید که قصد دارید قدرت عضلانی خود را بالا ببرید و عضلات قوی و نیرومندی برای خود بسازید، بهتر است بیشتر از دمبل استفاده کنید.

7 مزیت دمبل نسبت به هالتر در بدنسازی

دمبل ها وسیله ای بسیار کاربردی در بدنسازی هستند که در وزن و جنس های متنوعی ساخته شده اند و در بازار در دسترس علاقه مندان قرار دارند. دمبل از پیدایش ورزش بدنسازی همراه ورزشکاران بوده است و این رشته را به ورزش پرطرفداری تبدیل کرده است.اغلب ورزشکاران به دلیل آنکه با هالتر می توانند حرکات بدنسازی مانند؛ ددلیفت، اسکوات و... را با سر و صدای زیادی در باشگاه انجام دهند و توانایی و قدرت خود را به نمایش بگذارند، از این وسیله استفاده کرده و با انجام تمرینات حس خوبی پیدا می کنند.

در هنگام انجام حرکاتی که عضلات میانی بدن تمرین داده می شوند و این تمرینات مربوط به تعادل کلی بدن می شود، بهتر است هالتر را کنار بگذارید از دمبل استفاده کنید.افراد مشهوری مانند بنجامین فرانکلین در یکی از نامه های خود به پسرش گفته است من برای اینکه زندگی سالمی داشته باشم، الکل نمی خورم و با یک جفت دمبلی که دارم به ورزش روزانه مشغول هستم و بهتر است برای سلامتی هرگز این دو کار را فراموش نکنی.

اگر میخواهید در زمان بدنسازی عضلات تقویت شوند، باید حداقل حرکاتی را در برنامه بدنسازی بگنجانید که با استفاده از دمبل انجام پذیر باشند و این کار را در اولویت حرکات بدنسازی خود قرار دهید.در ادامه مقاله چند مزیت برای استفاده از دمبل را برای شما می آوریم تا شما با شناخت مزیت های دمبل به استفاده از این وسیله تشویق شوید.

پایداری و فعال سازی

وقتی شما حرکاتی مانند پشت بازو و جلو بازو را انجام می دهید، بدن به چالش کشیده می شود و در عضلات استرس به وجود می آید. زمانی که با دمبل حرکات بدنسازی را انجام می دهید، مشاهده خواهید کرد با انجام پشت بازو تا حدودی عضلات جلو بازو نیز درگیر خواهند شد و همزمان تمرین داده می شوند.وقتی شما با دمبل تمرین بدنسازی انجام می دهید، بدن آزادی عمل بیشتری نسبت به هالتر دارد و فیبرهای عضلانی بیشتری را برای جابه جایی به کار می گیرد تا بدن تعادل خود را حفظ کند.

برقراری تعادل بین نیروها

با استفاده از دمبل در زمان انجام حرکات بدنسازی هر دو دست شما درگیر حرکات می شوند و اگر یکی از دست های شما ضعیف باشد به خوبی متوجه خواهید شد و می توانید با انجام تمرینات بیشتر آن قسمت از بدن را نیز وارد چالش تمرینات کنید.لوازم بدنسازی از جمله دمبل به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید بین نیروهای بدن خود تعادل برقرار کنید و اگر می بینید که قدرت یک طرف بدن شما بیشتر است باید از یک جفت دمبل به طور همزمان استفاده کنید.

ایمنی بیشتر

هالتر برای انواع حرکاتی مانند اسکوات، پرس سینه مناسب هستند و اما اگر این حرکات بدون نظارت فردی ماهر مانند مربی انجام شوند، در صورتی که حتی بتوانید بر حرکت غلبه کنید خود را در خطری بزرگ گیر انداخته اید و اگر نتوانید از پس وزن هالتر بر بیایید، این وسیله برای شما به قاتل بی رحمی تبدیل خواهد شد.با استفاده از دمبل در زمان انجام حرکات ایمنی بیشتری خواهید داشت و با انداختن دمبل بر روی زمین در کمترین زمان می توانید از شر آن خلاص شوید.

انجام تمرینات سخت ترکیبی

بعد از گذشت مدت زمانی انجام دادن تمرینات برای ورزشکاران تکراری و خسته کننده می شود که برای جلوگیری از یکنواختی تمرینات، مربیان انجام حرکات ترکیبی را پیشنهاد می کنند که انجام این حرکات ترکیبی با استفاده از دمبل راحت تر خواهد بود.دمبل این امکان را به ورزشکار می دهد تا بتواند بدن را در زوایای مختلف درگیر حرکات بدنسازی کند، البته با هالتر نیز میتوان این کار را انجام داد ولی احتیاج به مهارت و تکنیکی به خصوص دارد و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا ورزشکار بتواند این کار را انجام دهد.

بیشتر شدن زمان انجام حرکات بدنسازی

اگر هدف شما از انجام ورزش بدنسازی افزایش قدرت و بیشتر کردن حجم عضلات است، باید به دنبال راهی باشید که بازه حرکات شما را افزایش دهد. هالتر می تواند بازه مشخصی در یک حرکت برای شما به وجود بیاورد، اما با استفاده از دمبل می توانید تلاش خود را بیشتر کرده و سعی کرده عضلات بیشتری را درگیر تمرینات کنید.

آزادی حرکت

زمانی که بر روی نیمکت بدنسازی دراز کشیده اید و قصد دارید با هالتر پرس سینه انجام دهید، باید در یک وضعیت ثابت هالتر را بالا و پایین کنید، در صورتی که با استفاده از دمبل قادر خواهید بود آزادی عمل بیشتری داشته باشید و به شانه هایتان آزادی دهید.وقتی شما با کمک دمبل پرس سینه انجام می دهید، کتف های شما در جهت داخلی و خارجی حرکت بیشتری خواهند داشت و با هدف مشخص عضلات بیشتری را درگیر ورزش خواهید کرد.

به وجود نیامدن مصدومیت های شایع در بدنسازی

شاید دیده باشید که ورزشکاران زیادی در هنگام استفاده از دمبل یا حتی به صورت تصادفی با دمبل برخورد داشته و آسیب دیده اند که تمام این آسیب ها نتیجه بی دقتی و حواس پرتی خود ورزشکاران بوده است. در زمان استفاده از هالتر هم به دلیل اینکه بازه حرکات کوتاه و ثابت است، احتمال آسیب دیدگی در افراد مختلف زیاد می شود، در صورتی که با استفاده از دمبل قدرت بین دست ها تقسیم شده و ورزشکار می تواند به خوبی خود و دمبل ها را کنترل کند و تا حد زیادی مصدومیت را از بین ببرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()