سبد خرید 0

3 اشتباه رایج بانوان در بدنسازی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 12 دی 1396 در ساعت 10 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بدنسازی از رشته هایی است که امروزه به خوبی در بین جوانان راه یافته و رشد چشمگیری داشته است. علاوه بر آقایان که این روزها تعدادشان در رفتن به باشگاه های بدنسازی کم نیست و روز به روز رو به افزایش است، بانوان نیز به شدت علاقه خود را به این رشته ورزشی نشان می دهند و با رفتن به باشگاه بدنسازی فعالیت خود را در جهت تناسب اندام در این باشگاه ها آغاز می کنند. گرچه پیشرفت آقایان نسبت به بانوان در این زمینه به دلیل جدی تر گرفتن این رشته ورزشی و نیز افزایش حجم عضلات بسیار بیشتر است، با این حال بانوان نیز از آقایان در این عرصه ورزشی جا نمانده و بیشتر از قبل در این رشته ورزشی مشارکت می نمایند که این خود جای امیدواری دارد.

3 اشتباه رایج بانوان در بدنسازی

اغلب بانوان از شنیدن نصیحت و استفاده از تجربیات افراد دیگر در رابطه با چگونگی انجام تمرینات بدنسازی دوری می کنند. در صورتی که اگر واقعا تصمیم به پیشرفت در این رشته ورزشی را برای رسیدن به تناسب اندام داشته باشند، بهتر این است که از تجربیات دیگران استفاده کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند. در بدنسازی قوانین نانوشته ای وجود دارد که فقط با انجام تمرینات می توان آن را کسب کرد و در زمینه تناسب اندام به کار برد.

کم نیست تعداد بانوانی که با رفتن به باشگاه های ورزشی سعی در افزایش حجم و قدرت عضلانی بدن دارند و باید گفت برای رسیدن به این هدف نیاز به خوردن غذای بیشتر و بی شک وزنه زدن و افزایش تمرینات در سطوح بالاتر است که می تواند فرد را به اهداف خود بیش از پیش نزدیک کند.

با وجودی که بانوان در باشگاه های ورزشی به انجام بدنسازی می پردازند آن هم اکثرا زیر نظر مربی خود، اما برخی از آن ها اشتباهاتی دارند که مانع از پیشرفت سریعتر ورزشکار در بدنسازی خواهد شد. برای مثال: آقایان در انجام حرکات بدنسازی بسیار با دقت هستند و اصولا تمرینات خود را با وزنه های سنگین انجام می دهند که این روش باعث تغییر در قدرت و حتی عضلات آن ها می شود، در صورتی که بانوان از انجام حرکات با وزنه آن هم سنگین خودداری می کنند، به این دلیل که فکر می کنند اندام آن ها مانند آقایان رشد خواهد کرد.

این روش که وزنه زدن با تلاش کم را ادامه دهید نه تنها باعث پیشرفت شما نخواهد شد، بلکه به تناسب اندام مورد نظر نیز دست نخواهید یافت و هرچه تمرین کنید آن هم تمرینات تکراری، بی شک بی فایده خواهد بود. در هر صورت امروز می خواهیم به اشتباهات رایج بانوان در تمرینات بدنسازی بپردازیم تا شاید بتوانیم قدمی مثبت در پیشرفت و تناسب اندام شما داشته باشیم.

تمرینات هوازی را بیش از حد انجام می دهید

بیشتر بانوان در باشگاه به انجام تمرینات هوازی می پردازند و از وزنه زدن به طور جدی خودداری می نمایند. در صورتی که باید همان قدر که به تمرینات هوازی دقت می شود بیشتر از آن به وزنه زدن دقت شود. تمرینات هوازی اغلب در جهت افزایش اکسیژن و آب شدن چربی های اضافی بدن موثر هستند که در سلامتی نیز تاثیر به سزایی دارند. درست است که شما در باشگاه باید تمرینات هوازی انجام دهید، اما نباید تمرکز خود را بر روی این تمرینات بگذارید. در اصل باید تمرینات هوازی را برای گرم کردن بدن قبل از شروع تمرینات فیتنس و بدنسازی انجام دهید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

تمرینات بیش از حد هوازی به اهداف فیتنس لطمه خواهد زد و همچنین ساخت عضله را در بانوان به تاخیر می اندازد. علاوه بر این تمرینات بیش از حد هوازی در باشگاه قبل از تمرینات بدنسازی باعث خستگی و مصرف انرژی بدنی می شود، یعنی قبل از بدنسازی اگر ورزش هوازی انجام می دهید باید سعی کنید در حد گرم کردن بدن تان باشد تا بتوانید تمرینات بدنسازی را با قدرت لازم انجام دهید.

حال با دانستن این موضوع خواهید فهمید که اگر تمرینات هوازی و بدنسازی را در یک جلسه به طور کامل انجام داده اید و در پایان تمرینات بدنسازی دچار خستگی شده و از ادامه ورزش باز مانده اید، دلیلش چیست و می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. به یاد داشته باشید که قبل از بدنسازی با انجام تمرین هوازی به بدن، فشار بیش از حد نیاورید.

تمرینات خود را سنگین نمی کنید

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، بانوان در بدنسازی از موضوع درشت شدن و بزرگ شدن عضلات به شدت ترس دارند. در صورتی که باید بدانند با انجام تمرینات سنگین باعث درشتی عضلات نخواهند شد. حتی آقایان که نسبت به بانوان میزان هورمون تستسترون بیشتری ترشح می کنند باز هم به سختی و با انجام روش های خاص می توانند عضلات خود را پروش داده و بزرگ کنند. کلا تقویت عضلات یک پرسه زمان بر است که فقط با انجام یک سری تمرینات سنگین انجام نخواهد شد و باید خیلی بیشتر از آن چیزی که بانوان فکر می کنند برای رسیدن به عضلات حجیم تلاش شود.

حال اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که به دلیل ترس از درشت شدن عضلات خود تمرینات تان را سنگین نمی کنید باید به شما بگوییم کاملا در اشتباه هستید. سعی کنید با هر بار تمرین در باشگاه به وزن وزنه های زده شده اضافه کرده تا بتوانید در بدنسازی پیشرفت کنید.

افزایش وزنه ها در هر جلسه تمرینی باعث می شود آمادگی جسمانی تان بالا رفته و برای تمرین در جلسات بعد کاملا آماده باشید. علاوه بر این با افزایش وزنه ها شما در تناسب اندام خود تغییراتی را احساس می کنید که پس از آن سعی خواهید کرد تلاش تان را برای نگه داشتن سایز مناسب تان بیشتر کنید.

با سنگین تر کردن تمرینات بدنسازی، بدن تان فرم دلخواه را به خود می گیرد که نمی توان با تمرینات ساده آن را به دست آورد. همچنان که تمرینات بدنسازی را افزایش می دهید، چربی های اضافه بدن نیز با ورزش آب می شوند که این امر موجب زیبایی اندام خواهد شد. یک اندام ایده آل، اصولا بدنی بدون چربی و اضافه وزن با فرم متناسب است که با افزایش حجم تمرینات بدنسازی آن را بدست خواهید آورد.

کالری مورد نیاز بدن تان را تامین نمی کنید

رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب در زمان رفتن به باشگاه بدنسازی تاثیر به سزایی در انجام حرکات و تمرینات خواهد داشت. اکثرا بانوان در زمان رفتن به باشگاه به شدت از وعده غذایی خود می کاهند تا به تناسب اندام مورد نظر دست یابند. اما باید به یاد داشته باشید در انجام تمرینات بدنسازی یکی از اصلی ترین موارد ذخیره چربی است که باعث می شود شما بتوانید ورزش را ادامه دهید.

اگر حین تمرینات بدنسازی از رژیم درستی پیروی نکنید و دائم به خود گرسنگی دهید شک نکنید که تمرینات بدنسازی تان را ضایع کرده اید. بدن برای ترمیم و ساخت عضلات به پروتئین نیاز دارد و علاوه بر آن چربی های موجود در رژیم غذایی برای حفظ و سلامت پوست و مو، همچنین سلامت هورمون ضروری است. به همین دلیل باید به تغذیه خود در زمان تمرینات بدنسازی دقت کنید و کالری مورد نیاز بدن برای انجام تمرینات را تامین کنید تا از خستگی در ورزش جلوگیری کرده و به تناسب اندام دست یابید.

علاوه بر تمرینات هوازی که موجب خستگی در حین انجام تمرینات بدنسازی خواهد شد، بی شک تغذیه نامناسب نیز باعث خستگی و ضعف شما حین تمرین می شود. پس سعی کنید قبل از شروع تمرینات بدنسازی، ویتامین و پروتئین مورد نیاز بدن را به خوبی تامین کنید تا بتوانید حجم ورزش را نیز افزایش دهید.

موارد گفته شده در بالا گزینه های کوچک اما قابل اشاره ای بود که به شما کمک می کند هرچه زودتر به اهداف مورد نظر خود در بدنسازی دست یابید. حتی اگر بتوانید یکی از این اشتباهات رایج را برطرف کنید باز هم قدم مثبتی در پیشرفت خود در بدنسازی برداشته اید که باعث تناسب اندام و فرم بهتر بدن شما خواهد شد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()