سبد خرید 0

12 اشتباه رایج در زمان کار با دمبل

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 28 فروردین 1396 در ساعت 9 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

حتما برای شما نیز پیش آمده است زمانی که ورزش را شروع می کنیم افراد مختلف اطلاعاتی متفاوت چه درست و چه غلط در اختیار ما می گذارند. به همین دلیل انتخاب بهترین راهکار برای انجام تمرینات بسیار مشکل است، ولی در کل هر نوع فعالیت و تحرکی برای بدن لازم و ضروری می باشد و بهتر از تنبلی است به شرطی که به بدن آسیبی وارد نکنید.

به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و شاید مربی که ما را راهنمایی کند، ممکن است اشتباهات زیادی انجام دهیم و در ادامه مطلب سعی داریم اشتباهاتی که ممکن است در زمان تمرین با وزنه انجام دهیم بیاوریم تا با اطلاع از آنها بتوانید تمرینات صحیح و مناسبی را برای ارتقای سلامتی انجام دهید.

12 اشتباه رایج در زمان کار با دمبل

اشتباه اول

ثبت نکردن جزئیات تمرین

بهتر است تمام وقایعی که در تمرین رخ می دهد را یادداشت کنید؛ وزن، سرعت و تعداد تکرار وزنه ها. جمع آوری کردن این اطلاعات به شما کمک می کند تا در پایان روز بدانید چه فعالیت های را در چه سطحی انجام داده اید و اگر اشتباهی بین تمرینات بوده است در جلسه بعدی اشتباهات را اصلاح کنید.

ثبت ورزش و حرکاتی که شما در جلسات ورزشی انجام می دهید علاوه بر اینکه می تواند به شما کمک کند که متوجه شوید در آخرین بار چه تمرینی را انجام داده اید و در چه سطحی قرار دارید، باعث بالا رفتن انگیزه شما برای ادامه دادن ورزش و تمرینات می شود.مرور دوره طولانی ورزش و حرکات بدنسازی که انجام داده اید در شما ایجاد انگیزه خواهد کرد و به شما انرژی دوباره ای می بخشد. پس بهتر است در طی تمرینات سرعت، وزن و تعداد دفعات حرکات بدنسازی خود و اینکه چه احساسی قبل و بعد از انجام ورزش داشتید را با دقت یادداشت کنید.

اشتباه دوم

هدفی برای انجام تمرین نداشته باشید

قبل از شروع ورزش هدف از انجام دادن تمرینات را برای خود مشخص کنید و از خود سوال کنید، از انجام دادن ورزش و تمرینات سخت چه هدفی دارید؟

به یاد بسپارید که تعیین کردن هدف برای شما نقطه شروع خواهد بود و بدون آن نمی توانید برنامه خوبی برای خود مشخص کنید و بی برنامه خواهید ماند. برای تعیین هدف و برنامه ریزی کردن می توانید از مربی نیز کمک بگیرید و راه های ارزیابی و رسیدن به هدف را راحت تر پیدا کنید.

اشتباه سوم

پیروی از تمرینات مد شده

گاهی حتی تمرینات و ورزش هایی نیز در بین مردم مد می شود و اکثرا تمام افراد بدون هیچ آگاهی آن را انجام می دهند. فراموش نکنید که فقط از برنامه و تمرین خود پیروی کنید و به نکاتی که مربی می گوید گوش دهید. با انجام این کار می توانید از آسیب هایی که ممکن است حین اجرای حرکات جدید برای شما رخ دهد جلوگیری کنید.

اشتباه چهارم

پریدن از این برنامه به برنامه دیگر

خیلی از ما نمی توانیم برنامه ای را تا آخر انجام دهیم و شاهد نتایج آن باشیم و دوست داریم برنامه قبلی را با برنامه جدید دیگر عوض کنیم.بعضی افراد یا سایت ها وعده های خارق العاده ای را با اجرای برنامه ای می دهند و ما را وسوسه می کنند تا از برنامه های جدید پیشنهادی آنها پیروی کنیم.

متخصصان توصیه کرده اند که عوض کردن سریع برنامه ورزشی اصلا به سود بدن ورزشکار نیست و اجازه نمی دهد تا او نتایج کار خود را ببیند و باعث دلسرد شدن ورزشکار می شود و حتی گاهی ورزش را ترک می کنند.پس بهتر است بدون اینکه به افراد دیگر و توصیه های آنها گوش دهید، برنامه فعلی که تحت نظر مربی متخصصی تهیه کرده اید را دنبال کنید تا به نتایج خوبی برسید.

اشتباه پنجم

بیش از حد وقت گذاشتن در باشگاه ها

معمولا افرادی که به تازگی ورزش را شروع کرده اند، اشتیاق زیادی به انجام تمرینات دارند و گمان می کنند هر چه بیشتر در باشگاه وقت بگذارنند و ورزش انجام دهند، زودتر به نتایج مورد نظر می رسند.در صورتی که این تفکر اشتباه است و ممکن است حتی به تناسب اندام ورزشکار نیز صدمه وارد شود. این تصور اشتباه را که اگر 60 دقیقه ورزش برای بدن خوب است، پس 120 دقیقه بهتر است را از ذهن خود دور کنید و" در این مورد هر چه بیشتر بهتر جواب نمی دهد".

این تفکرات اشتباه بیشتر سبب آسیب دیدگی عضلات شما می شود و شما را از ادامه دادن ورزش دلسرد می کند. روراست بگوییم وقت خود را الکی در باشگاه ها هدر ندهید و بعد از انجام دادن با دقت برنامه های خود به منزل بروید و به عضلات استراحت دهید تا بتوانید به مرور زمان و از راه اصولی نتایج خوبی دریافت کنید.

اشتباه ششم

تولید اضافه بار

بدنسازان گاهی ناخواسته در حین انجام دادن تمرینات اضافه بار برای خود ایجاد کرده و تمرینات را سخت تر می کنند. حالت نرمال و ایده آلی که باید در باشگاه برای شما اتفاق بیفتد، این است که شما بعد از انتخاب وزنه هر باری که به باشگاه می روید و ورزش انجام می دهید، حس کنید وزنه ها برای شما سبک تر شده اند و شما در انجام حرکات راحت تر باشید.

به طور مثال وزنه سنگین توصیه شده از سوی مربی را انتخاب و همان وزنه را در زمان کم و در ست ها بیشتری تکرار کنید. برای اینکه حرکات را افزایش دهید و نتایج بهتری نیز بدست آورید، بهتر است دامنه حرکات بیشتری را به همان وزنه قبلی اضافه و حتی با تمرینات قبلی ترکیب کنید.

اشتباه هفتم

انجام دادن استراحت زیاد یا خیلی کم

کسانی که ورزش را به تازگی شروع کرده اند، شوق و عجله زیادی برای رسیدن به تناسب اندام و اهداف دارند و به همین دلیل اغلب از انجام دادن استراحت در زمان های مقرر شده چشم پوشی کرده یا حتی از روی ناآگاهی مدت زمان زیادی را استراحت می کنند.صرف نظر کردن از استراحت می تواند حتی مانع پیشرفت و رسیدن به هدف شود و به خاطر بسپارید در زمان انجام دادن تمرینات نحوه استفاده موثر از زمان بسیار اهمیت دارد و برای رسیدن به بهترین نتیجه از تمرینات مدیریت زمان بسیار مهم است.اگر هدف شما از انجام بدنسازی عضله سازی است به یاد داشته باشید که باید در بین ست ها استراحت کوتاهی داشته باشید، در غیر این صورت علی رغم گذراندن مدت زمان زیادی در باشگاه ها نتایج خوبی بدست نخواهید آورد.

اشتباه هشتم

در زمان تمرین بر روی نقاط قوت تان تمرکز کنید

اکثر ورزشکاران در زمان انجام دادن ورزش از تمریناتی که در آن مهارت ندارند، دوری می کنند. در صورتی که در زمان بدنسازی توجه به عضلات ضعیف بسیار اهمیت دارد و باید به آنها توجه کنید، زیرا این عضلات در زمان ورزش با سرعت بیشتری رشد می کنند و می توانند شما را زودتر به تناسب اندام برسانند.با انجام تمرینات و کار بر روی این عضلات می توانید سرعت تقویت عضلات بدن را بالا ببرید و زودتر به اهدف خود دست پیدا کنید.

اشتباه نهم

در زمان تمرین، رکورد بزنید

شاید اکثر ما افرادی را می شناسیم که سالهاست تمرین بدنسازی انجام می دهند و در ظاهر آنها تغییرات چشمگیری مشاهده نمی شود و این مشکل به این دلیل است که اغلب این افراد به دنبال رکورد زدن حتی در تمرینات هستند.فراموش نکنید زمانی که در باشگاه ورزش می کنید باید انجام حرکات را به منزله تمرین تلقی کنید و به دنبال رکورد زدن نباشید.

تلاش شما باید برای بهتر شدن باشد تا با بالا رفتن توانایی های خود بتوانید وزنه های بیشتری بلند کنید و بیش از اندازه برای انجام تمرین غیراصولی تلاش نکنید، زیرا حتما شما را از اهدافتان دور خواهد کرد.به شما توصیه می کنیم تمام ذهن خود را به انجام حرکات با تکنیک و اصولی صحیح متمرکز کرده و وزنه را کنترل کنید تا زودتر از بدست آوردن نتایج مطلوب خوشحال شوید.

اشتباه دهم

زمانی که از دیگران کمک نمی گیرید

تصور اینکه اگر در زمان انجام دادن بدنسازی از دیگران یا حتی مربی کمک بگیرید، نشانه ضعف شماست را از ذهنتان بیرون کنید.بسیاری از مربیان توصیه دارند تمرینات را با کمک حریف تمرینی شروع کنید تا برای انجام دادن حرکات تشویق شوید، این تشویق حتی در حد کلامی هم باشد بسیار موثر است.

اشتباه یازدهم

تکنیک را برای وزنه بیشتر فدا کنید

تنها هدف شما بلند کردن وزنه های سنگین نباشد و بیشتر تلاش کنید تا حرکات را تکنیکی و اصولی انجام دهید. بلند کردن وزنه سنگین فقط بهترین راه برای آسیب دیدگی و صدمه دیدن بیشتر است و کمکی در زیبایی تناسب اندام شما نمی کند.

اشتباه دوازدهم

توجه نداشتن به تمپو

تمپو به سرعت وزنه زدن گفته می شود که اهمیت بسیاری دارد. جالب است بدانید با تغییر تمپو در هر تمرین می توانید از یک تمرین نتایج مختلفی دریافت کنید.به طور مثال در انجام دادن تمپو اگر آهسته وزنه ای را حرکت دهید، حالت استراحت را برای عضلات به وجود خواهید آورد و زمانی که حرکت را با سرعت بیشتری انجام دهید، تمرینی کاملا متفاوت را امتحان خواهید کرد.در زمان ورزش از اینکه بر تمپوی تمرینات خود نظارت دارید، مطمئن شوید و تمپو را با نظر مربی و به توجه به اهدافتان تغییر دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()