سبد خرید 0

چگونه با بلند کردن وزنه وزن کم کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 16 فروردین 1396 در ساعت 15 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با استفاده از دمبل، انجام تمرینات منظم و پیروی از رژیم غذایی مناسب می توانید کاهش وزن دلخواه را بدست آورید. اگر به درستی از دمبل استفاده کنید میتوانید عضلات را به زیبایی فرم دهید و چربی های اضافی را به مرور زمان از بین ببرید.برای اینکه بتوانید به کاهش وزن برسید، بهتر است سرعت انجام دادن ورزش خود را بالا ببرید که این کار سبب می شود سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و سریعتر به اهداف مورد نظر برسید.

چگونه با بلند کردن وزنه وزن کم کنیم؟

با بالا بردن فعالیت، بدن اکسیژن بیشتری را تقاضا می کند و در نتیجه با رسیدن اکسیژن بیشتر میزان متابولیسم بدن نیز افزایش پیدا می کند و می توانید از انجام دادن تمرینات نتایج بهتری دریافت کنید. زمانی که وزنه بلند می کنید به زیاد شدن حجم عضلات کمک زیادی کرده و با بزرگ شدن عضلات و زیاد شدن سوخت و ساز میتوانید کالری زیادی بسوزانید و چربی ها را از بین ببرید.

با بلند کردن وزنه و انجام دادن تمرینات ورزشی علاوه بر رشد عضلات و کاهش وزن می توانید استخوان های خود را نیز تقویت کرده و حتی از آنها محافظت کنید و سطح استقامت بدن را نیز بالا ببرید.برای اینکه بتوانید از انجام دادن تمرینات وزنه برداری نتایج مطلوبی بدست آورید، باید به فعالیت های قلبی و عروقی خود را نیز توجه داشته باشید و این فعالیت ها را با سایر تمرینات وزنه برداری ترکیب کنید.

برای اینکه بتوانید چربی های اضافی بدن را از بین ببرید و عضله سازی انجام دهید و به بدن خود فرم زیبایی بدهید باید حداقل 3 بار در هفته البته با رژیم غذایی مناسب از دمبل استفاده کرده و ورزش منظمی انجام دهید.در کنار استفاده از دمبل میتوانید ورزش های هوازی نیز انجام دهید که هر سه عامل مهم برای رسیدن به سلامتی که استفاده از دمبل، رعایت رژیم غذایی و توجه به سلامت قلبی و عروقی است را رعایت کرده باشید و زودتر به بدنی عضلانی و بدون چربی برسید.

در زمان انتخاب وزن دمبل و نحوه درست استفاده کردن آن، از مربی و متخصصی سوال کنید و بعد از فراگیری درست و اصولی نحوه بلند کردن دمبل، اقدام به بلند کردن وزنه کنید. در هر دوره با تغییر وزن شما میزان سنگینی دمبل ها متفاوت خواهد شد و باید به آن توجه کنید.اگر به اشتباه از وزنه ها استفاده کنید به فیبرهای عضلانی خود آسیب خواهید رساند و فقط باعث از دست دادن وزن در نواحی مختلف خواهید شد.

زمانی که از دمبل استفاده می کنید بهتر است اطمینان حاصل کنید تمام گروهای عضلانی شما کار کنند و اگر این فعالیت و حرکات به درستی انجام شوند، در زمانی که شما مشغول استراحت هستید نیز عضلات رشد می کنند و فعالیت دارند. در زمان استفاده از دمبل مانند زمان انجام تمرینات هوازی باید گرم کردن و سرد کردن بدن را فراموش نکنید و بدن را برای شروع و پایان تمرین حسابی آماده کنید.

زمانی که وزنه را بلند می کنید نفس خود را حبس نکنید و دم و بازدم خوبی داشته باشید تا به بدن و عضلات اکسیژن بیشتری وارد شود و بتوانند به راحتی فعالیت کنند.برای اینکه از به وجود آمدن صدمات و آسیب های احتمالی جلوگیری کنید و وضعیت بدن را حفظ کرده و تعادل داشته باشید باید در انتخاب وزن دمبل خود دقت کنید.اگر می خواهید از تمرینات و فعالیت های خود نتیجه بگیرید باید مراقب باشید تا آسیب نبینید و زمان بلند کردن وزنه و انجام دادن حرکات دقت کنید و این کارها را به آرامی انجام دهید.

به یاد داشته باشید که نباید حرکات را تند و سریع انجام دهید و با این کار ممکن است حتی دچار آسیبی دائمی شوید و نتوانید دیگر ورزش دلخواه خود را انجام دهید.بهتر است انجام حرکات را مطابق با نفس کشیدن به همان سرعت انجام دهید و با هر دم و باز دم دمبل را بالا و پایین بیاورید و سعی کنید این کار را منظم انجام دهید.فراموش نکنید در بین انجام دادن حرکات، استراحت الزامی است تا عضلات توان تازه ای برای ادامه تمرینات پیدا کنند و زودتر به نتایج دلخواه برسید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()