سبد خرید 0

چرا تمام افراد باید وزنه بلند کنند؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 15 فروردین 1396 در ساعت 20 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه تحقیقات ثابت کرده است که چاقی یکی از دلایل اصلی مرگ بوده که قابل پیشگیری است.همان طور که میدانید عوامل مختلفی در زندگی روزانه ما هستند که ما را به مرگ نزدیک می کنند و شاید ما نتوانیم جلوی آنها را بگیریم و اقدام به این کار بسیار مشکل است، ولی چاقی از عوملی بوده که میتوان با رعایت نکاتی ساده و انجام دادن زندگی سالم می توانیم از مبتلا شدن به آن جلوگیری کنیم.

حتی دیده شده تنها وجود بدن سالم برای داشتن زندگی مفید و سالم کافی نیست و باید بدنی را برای ادامه حیات آماده کنیم که در برابر انجام ورزش های گوناگون و انجام کارها سخت بسیار مقاوم باشد.کالجی پزشکی ورزشی در آمریکا با تحقیقاتی که درباره انجام دادن ورزش برای سلامتی بدن انجام داده است، اعلام کرده که بهتر است تمام بزرگسالان حداقل 2 یا 3 بار در هفته ورزش وزنه برداری انجام دهند.

چرا تمام افراد باید وزنه بلند کنند؟

بعد از انجام دادن ورزش در بدن اندورفین تولید می شود که برای بدن و سلامتی آن به اندازه بلند کردن وزنه مفید است. زمانی که ورزش و فعالیتی مانند وزنه برداری انجام دهید، قلب مجبور به تپش و فعالیت شده و این درگیری و جنبش سبب جلوگیری از به وجود آمدن بیماری می شود.وزنه زدن برای بانوان مهم تر از آقایان است و هرچند که انجام دادن این ورزش برای بانوان به یک عادت تبدیل نشده است.

زنان به طور طبیعی نسبت به آقایان عضلات کمتری دارند و برای اینکه همین عضلات کم را با بالا رفتن سن از دست ندهند، بهتر است فعالیت ورزشی منظمی داشته و از دمبل کمک بگیرند.اغلب بانوان وزنه برداری را کاری مردانه تلقی می کنند و از انجام دادن این کار سرباز می زنند، در صورتی که از مزایای انجام این ورزش کاملا بی اطلاع هستند.

مطالعات نشان داده است که وزنه برداشتن و کار با دمبل علاوه بر تناسب اندام و زیبایی میتواند به کم شدن فشارخون و کلسترول بد خون کمک زیادی کند و به خصوص افراد مسن با استفاده از دمبل می توانند تناسب اندام را حفظ کرده و خلق و خوی بهتری نیز پیدا کنند.انجام ورزش با دمبل به صورت منظم و مداوم حتی اضطراب را از بین می برد و سلامت روان خوبی را به شما هدیه می دهد.

همان طور که می دانید زنان زودتر از مردان دچار پوکی استخوان می شوند و مفاصل آنها آسیب می بینند و یکی از دلایلی که بانوان را ترغیب می کند به صورت جدی وزنه برداری دنبال کنند، حمایت بیشتر از استخوان هاست.زمانی که عضلات با استفاده از دمبل تقویت شوند، می توانند مانند محافظی برای استخوان ها باشند و حتی از مفاصل هم محافظت خوبی انجام دهند.

جالب است بدانید زمانی که عضلات قوی، در اصطلاح هسته عضلات قوی باشند، در کل تعادل عضلات کل بدن بیشتر خواهد شد و افراد کمتر دچار سقوط و آسیب هایی مانند زمین خوردگی و... در سنین بالا می شوند.داشتن وزن بالا می تواند به مفاصل و استخوان ها آسیب برساند، اما با انجام دادن ورزش و استفاده از دمبل می توانید از افزایش وزن و از بین رفتن مفاصل جلوگیری کنید.زمانی که حجم عضلات در بدن بیشتر باشد، سوخت و ساز بدن نیز افزایش پیدا خواهد کرد و شما برای انجام کارهایتان انرژی بیشتری خواهید داشت.

با از دست دادن چربی، انجام دادن ورزش و رعایت رژیم غذایی تنها می توانید بدن خود را با همان فرم و استایلی که هست کوچکتر کنید، ولی با انجام دادن ورزش وزنه برداری و فرم دهی به ماهیچه ها می توانید ظاهر متعادل و زیباتری برای خود بسازید و با این کار قادر خواهید بود به صورت همزمان از ستون فقرات و استخوان های خود نیز محافظت کنید.

اگر شما زمان زیادی برای رفتن به باشگاه ندارید و حتی دوست ندارید در جمع ورزش کنید، می توانید در خانه دمبل مناسبی تهیه کرده و با انجام دادن تمرینات منظم عضلات را تقویت و شکم صافی برای خود بسازید.فقط به یاد داشته باشید که قبل از شروع بدنسازی و کار با دمبل از سلامتی بدنتان مطمئن شوید تا با افزایش سختی در زمان ورزش دچار مشکل نشوید و بتوانید علاوه بر بدست آوردن فرم اصلی و زیبا برای بدن، سالم باشید و سلامتی بدن خود را حفظ کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()