سبد خرید 0

وزنه بیشتری لیفت کنید

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 21 فروردین 1396 در ساعت 15 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ددلیف یکی از حرکات مهم بدنسازی است که با انجام دادن آن عضلاتی مانند؛ پشتی بزرگ، متوازی الاضلاع، چهار سر ران، همسترینگ و... درگیر می شوند.اگر بتوانید این حرکت را به صورت صحیح انجام دهید به راحتی می توانید بر روی تمام عضلات بدن از سر تا پا تاثیر بگذارید.افراد مبتدی در ورزش می توانند به راحتی این حرکت را آموزش ببینند و وزنه های سنگینی را لیفت کنند و سرعت عضله سازی را در تمام نقاط بدن را افزایش دهند.

وزنه بیشتری لیفت کنید

همان طور که گفته شد این حرکت بسیار ساده است و هر فردی با هر سن و سالی میتواند آن را انجام دهد.اصطلاح وزنه بیشتری لیفت کردن به معنای انجام ددلیف با وزنه های سنگین تر است و هر چقدر قدرت کشیدن وزنه های سنگین در شما افزایش پیدا کند، شما زودتر فیزیکی بزرگ تر و قوی تر پیدا خواهید کرد.برای اینکه بتوانید قدرت بیشتری برای ددلیفت داشته باشید، در ابتدا باید بهترین فاصله را برای پاهای خود پیدا کنید.

با روشی ساده می توانید بهترین فاصله را مشخص کنید؛ روش حالت سومر یا در در اصل روش پاها باز به اندازه عرض شانه ها باز کردن که نوک پاها در این زمان به سمت بیرون متمایل می شوند.بسیاری از ورزشکاران از این روش استفاده نمی کنند و اغلب بین پاها فاصله زیادی نمی گذارند و معمولا این فاصله در حد 30 سانتی متر است و با این فاصله بین پاها ورزشکار احساس قدرت بیشتری دارد.

فاصله پاها اگر بیش از اندازه باشد، روی مفاصل و لگن فشار زیادی وارد می شود و اگر از ناحیه پا و عضلات داخلی پا دچار ضعف باشید دچار مشکل خواهید شد.شکل سنتی اجرای حرکت ددلیف بهترین حالت است و بهتر است بین پاها کمی فاصله باشد و حرکت را شروع کنید.بیشتر کردن وزنه در ددلیف نباید با تکرار زیاد همراه باشد، زیرا تکرار بیشتر از 10الی 12 مرتبه باعث تخریب عضللات می شود. در ابتدای شروع حرکت تا زمانی که بدن گرم نشده است بیشتر از 8 الی 10 مرتبه وزنه را بلند نکنید.

اگر تمرینات را با تعداد و تکرارهای بالا انجام دهید، توانایی ریکاوری بدن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و در نهایت قدرت شما افت پیدا می کند.در زمان انجام دادن لیفت باید دقت بالایی داشته باشید زیرا برای انجام این حرکت سانتی متر ها نقش زیادی دارند. اگر در زمان اجرا سانتی متری منحرف شوید از لیفت کردن حداکثر وزنه ناتوان خواهید بود.

بیشتر کردن وزنه در لیفت در ظاهر ساده به نظر می آید ولی بسیار تکنیکی است. در زمان بلند کردن وزنه به نحوه قرار گیری دست ها و بازوها دقت داشته باشید و سعی کنید دستی که ضعیف تر است را از رو و دست قوی تر را زیر میله بگیرید.فاصله دست ها نیز باید 2.5 سانتی از هر پا دورتر باشد و با اجرای این اصول بهتر می توانید تعادل بدن را حفظ کنید.

در هنگام انجام لیفت باید وزنه را نزدیک پاها بگیرید، ابتدا ممکن است این کار سخت به نظر برسد اما فاصله زیاد بین پاها و میله وزنه بسیار خطرناک است و اجرای حرکت سخت خواهد بود.در زمان اجرای لیفت و اضافه کردن وزنه نباید از آرنج کمک بگیرید و فقط دست ها حکم گیره ای برای گرفتن میله دارند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()