سبد خرید 0

هالتر چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 27 شهریور 1397 در ساعت 11 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هالتر چیست؟

هالتر نام میله ای است که در ورزش بدن سازی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد؛ با این ابزار ورزشی ورزشکاران می توانند با قرار دادن وزنه هایی در داخل میله هالتر انواع حرکت های ورزشی چه در باشگاه های ورزشی و چه در داخل منزل را انجام بدهند. برای بالا بردن قدرت اجرایی حرکت ها و تسلط بر نحوه ی انجام حرکات بهره از هالتر گزینه ی بسیار مطلوبی است.

نظریه عموم بر این است که تنها کاربرد هالتر موجب بالا بردن حجم می شود و این احتمالاً به دلیل استفاده از وزنه ای سنگین (سنگین تر از دمبل) و فشار بیشتر بر ماهیچه ها است .هنگام بکارگیری هالتر، عضله های کناری و کمکی بسیار کمتر از تمرین های با دمبل است. نیرویی که برای مدیریت و ایجاد شدن انقباض آن عضله ها هدر برود ، بصورت هدفمند، در انقباض پرقدرت تر عضله ی هدف، باعث بکارگیری وزنه ی سنگینتر و درآخر حجم مطلوب تری خواهد شد.

در تمرین با هالتر حرکت های متفاوتی را می توان به اجرا درآورد؛ این حرکات برای بدن سازی و تناسب اندام بسیار مناسب می باشد؛ در این قسمت از مقاله به برخی از حرکات ورزشی با هالتر می پردازیم :

حرکت جلو بازو هالتر دست برعکس، بر روی هر دو سر عضله های دوسربازویی و علاوه بر این سر بیرونی عضله دوسر یا همان عضله بازویی کار می‌کند. این کار همچنین به علت برعکس در دست گرفتن میله هالتر تاثیر به سزایی روی عضله ساعد دست دارد.

ورزشکاران گرامی، به صورت ایستاده پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌ باز کنید. میله هالتر را به صورتی در دست بگیرید که دست‌های شما حدود 10 سانتی‌متر با یکدیگر فاصله داشته باشند و علاوه بر این کف دست‌ها رو به پایین و آرنج‌ها نیز به بدن چسبیده باشند؛ پس از آن بدون این‌ که آرنج‌ها را از بدن جدا کنید، هالتر را تا روی قفسه سینه بالا بیاورید و بعد به آرامی به سمت پایین برگردانید.

حرکت جلو بازو هالتر دست برعکس روی یکی از پرکارترین عضلات بدن یعنی همان بازوها کار می‌کند و تقویت این عضله علاوه بر زیبایی ظاهری، برای فعالیت‌های روزمره انسان نیز بسیار اهمیت دارد. در واقع بازو، پل ارتباطی میان بدن انسان و تمام دنیاست!

پس اگر بازوهای ضعیفی داشته باشید نمی‌توانید از تمام توان بدن خود بهره مند بشوید؛ برای مثال نمی‌توانید اثاث خانه را جابجا کنید یا چمدان خود را حمل کنید و همچنین بسیاری از ورزش‌ها را نیز نمی‌توانید انجام بدهید.بازوهای قوی از آسیب دیدن آرنج‌های شما نیز جلوگیری می‌کنند؛ در واقع اگر بازوی قوی نداشته باشید موقع انجام کارهای روزمره نیز دچار درد آرنج می‌شوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()