سبد خرید 0

میزان احتیاج بدن به مواد پروتئینی بعد از تمرینات قدرتی!

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 17 فروردین 1396 در ساعت 16 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای اینکه رابطه بین مواد پروتئینی و توده عضلانی مشخص شود، تحقیقات جدیدی در دانشگاه استرلینگ انجام شده است که در این مقاله سعی داریم مروری کوتاهی بر این تحقیقات داشته باشیم و شما را نیز از آنها مطلع کنیم.مربیان و متخصصان به نامی اعلام کرده اند، هر فرد به ازای وزنی که دارد باید روزانه 1.2 تا 1.7 گرم پروتئین مصرف کند و اگر افرادی نیز به دنبال بیشتر کردن حجم عضلات خود هستند باید روزانه 154 تا 200 گرم پروتئین مصرف کنند.

متخصصان توصیه می کنند این مقدار پروتئین را در 4 وعده غذایی مصرف کنید تا باعث شود سوخت و ساز در ماهیچه های شما افزایش پیدا کند و زودتر به اهدافتان برسید.توجه داشته باشید برای مصرف پروتئین نیز سقف و نهایتی باید در نظر گرفته شود و استفاده بی رویه از این مواد ممکن است شما را دچار مشکلات زیادی کند. مثلا برای فردی با 175 پوند وزن، روزانه 30 گرم پروتئین لازم است و این در حالی است که فردی با 250 پوند وزن، احتیاج به 42 گرم پروتئین دارد.

میزان احتیاج بدن به مواد پروتئینی بعد از تمرینات قدرتی!

محققان 30 گروه از جوانان علاقه مندان به بدنسازی را جمع کرده و آنها را به دو گروه تقسیم کردند گروهی با وزن کمتر از 65 کیلوگرم و گروهی بالاتر از 70 کیلوگرم.به گروهی پروتئین ندادند و به گروه دیگر به صورت روزانه پروتئین داده شد و روزانه سوخت و ساز و مقدار حجم بافت عضلانی آنها اندازه گیری شد.

در طول این آزمایش اندازه قفسه سینه، عرض جلو و پایین، حجم عضلات پا و ... آنها اندازه گیری شد و بعد از اتمام دوره، تحقیقات نشان داد افرادی که چاق تر بودند به استفاده از مواد پروتئینی بیشتر بعد از انجام تمرینات مقاومتی نیاز نداشتند و نفوذ پروتئین به توده عضلانی افراد لاغر بیشتر بوده است.از همه نتایج مهم تر این است که تصوری که تمام افراد چه لاغر یا حتی با توده عضلانی و چربی بیشتر به یک اندازه به مصرف پروتئین نیاز دارند، کاملا رد شد.

مشخص شد مقدار مصرف کم پروتئین در حدود 25 گرم بعد از ورزش سبب تحریک توانایی عضلات خواهد شد و می توانید با نظر مربی از آن استفاده کنید.متخصصان تغذیه نیز درباره این موضوع می گویند؛ استفاده از پروتئین و مقدار آن به نوع تمرین ورزشکار بستگی دارد.اگر تمرینات سنگین و با شدت زیادی انجام شود، عضلات و متابولیسم بدن برای بازسازی و تقویت خود به پروتئین بیشتری احتیاج دارند.

حتی در زنان و مردان و بنا به سن و سالی که ورزشکاران دارند نیز مقدار مصرف پروتئین متفاوت است. پس برای اینکه بتوانید نتایج بهتری از ورزش و فعالیت های قدرتی خود بدست آورید، بهتر است در ابتدای راه با مربی و متخصص تغذیه ورزشی مناسبی مشورت کنید تا بتوانید از فعالیت های خود بهترین نتایج را دریافت کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()