سبد خرید 0

علل درد های عضلانی در بدنسازی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 2 آذر 1396 در ساعت 12 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خوشبختانه این روزها در میان جوانان ورزش بدنسازی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. درست است که اکثر افراد برای تناسب اندام به باشگاه ها می روند اما در کنار آن نیز از سلامتی روحی و جسمی برخوردار می شوند که خود بهترین نکته مثبت بدنسازی است. این ورزش همچنین در بین بانوان طرفداران زیادی پیدا کرده است و از آن به خوبی استقبال می کنند.

در هر صورت اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به باشگاه می روید حالا چه به قصد تناسب اندام یا سلامتی، حتما دردهای عضلانی را تجربه کرده اید و می دانید با انجام تمرینات بدنسازی مطمئنا باید این درد ها را پشت سر بگذارید.

برخی ها فکر می کنند درد عضلانی نشانه رشد عضلانی است. امروز ما می خواهیم برای شما راجع به این دردهای عضلانی که پس از تمرینات بدنسازی کماکان گریبان گیر همه افراد ورزشکار در این رشته ورزشی می شود صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

علل درد های عضلانی در بدنسازی

دلایلی که نشان می دهد درد عضلانی نشانه رشد عضلانی نیست

عضلاتی که به ندرت درد را حس می کنند

کلا در بدنسازی برخی عضلات مانند: ساعد و دلتوئید (بزرگترین عضله شانه) در زمان تمرینات حتی با فشار هم درد را به میزان خیلی کمی حس می کنند یا به ندرت این عضلات دچار درد می شوند. عضلات نام برده شده بدون درد روند رشد را با انجام تمرینات طی می کنند و پس از مدتی شاهد شکل گیری آن ها خواهید بود. افرادی که به صورت دائم تمرینات مخصوص این نواحی را انجام می دهند کمتر دچار درد در این ناحیه می شوند.

تمرینات پی در پی رابطه ای با درد عضلانی ندارد

اصولا افرادی بیشتر دردهای عضلانی را تجربه می کنند که تمرینات را به صورت منقطع انجام می دهند و بین آن وقفه می اندازند، زیرا بدن دیرتر به تمرینات عادت می کند. افرادی که به صورت مستمر تمرینات بدنسازی خود را انجام می دهند کمتر با دردهای عضلانی سر و کار دارند. این افراد با انجام مستمر وزنه زدن یا حرکات بدنسازی باعث می شوند تا بدن شان به تمرینات عادت کند و دیگر درد را حس نکنند.

افزایش قدرت بدون درد عضلانی هم امکان پذیر است

این مورد بیشتر درباره بدنسازان حرفه ای صدق می کند. افرادی که بدنسازی را به صورت حرفه ای انجام می دهند می دانند که با استفاده از چه روش هایی می توانند قدرت خود را بدون داشتن درد در عضلات افزایش دهند. هرچه آمادگی جسمانی بدن بیشتر شود و پس از هربار تمرین بتوان بدن را به تمرینات بیشتر عادت داد رشد عضلات نیز بیشتر می شود.

افزایش توده عضلانی حتی می تواند بدون افزایش قدرت به دست آید. اینکه ورزشکار بتواند پس از انجام تمرینات بدن خود را به انجام زدن وزنه های سنگین تر عادت دهد باعث رشد عضلانی می شود. حتی خواب کافی، ریکاوری بدن و تغذیه مناسب از مهمترین عوامل رشد عضلات است که در طول دوره باید در کنار تغییر تمرینات به آن ها توجه خاصی کرد.

تازه کارها درد عضلانی دارند

افرادی که به تازگی شروع به بدنسازی کرده اند و تمرین انجام می دهند مطمئنا درد عضلانی را تجربه می کنند، زیرا بدن آن ها از آمادگی جسمانی لازم برخوردار نیست و با شروع این ورزش و وزنه زدن و انجام حرکات، درد عضلانی را خواهند داشت تا زمانی که به تمرینات عادت کرده و بدن شان از آمادگی جسمانی لازم برخوردار شود.

برای مثال: افراد تازه کار باید سعی کنند ابتدا از تمرینات سبک شروع کرده و آمادگی جسمانی شان را بالا ببرند. این افراد با زدن دمبل سبک درد را در بازوها و دستان خود حس می کنند. برای عادت دادن بدن باید پس از مدتی دمبل زدن، وزن آن را تغییر دهید که حتی ممکن است با تغییر وزن دمبل از سبک به سنگین تر دوباره درد را در عضلات دست تان حس نمایید. سعی کنید از دمبل های خیلی سبک شروع کنید و کم کم وزن آن را افزایش دهید تا دچار آسیب ورزشی نشوید.

افرادی که سبک تمرینات را تغییر دهند درد عضلانی خواهند داشت

رابطه بسیار قوی در تغییر سبک تمرینات افراد و درد عضلانی وجود دارد. افرادی که مدتی به انجام تمرینات تکراری می پردازند برای دست یابی به نتیجه بهتر، باید سبک تمرینات را تغییر دهند و با این کار در برخی افراد درد عضلانی ایجاد خواهد شد.

اینکه فکر کنید رشد عضلات بستگی به درد آن ها دارد صحیح نیست، زیرا رشد عضلات زمان بر است و نمی توان انتظار داشت که با مدتی ورزش آن را بدست آورد. رشد عضلات اصولا پس از هفته ها و ماه ها تمرین و همچنین با داشتن تغذیه مناسب، خواب کافی و عواملی دیگر انجام می شود، حتی می توان گفت زمانی که بدن شما به شرایط جدید عادت کرده و درد را حس نمی کند.

لازم به ذکر است که نباید درد عضلانی را با آسیب های ورزشی اشتباه گرفت. دردهای عضلانی پس از عادت به تمرین از بین می روند یا با تغییر سبک تمرین به وجود آمده و مجددا پس از چند روز از بین می روند. اما آسیب ورزشی دردی متداوم است که در صورت جدی بودن، حتی پس از گذشت زمان هم از بین نمی رود و احتیاج به مداوا و استراحت دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()