سبد خرید 0

عضله سازی مردان در بدنسازی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 14 تير 1396 در ساعت 19 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بعضی از افراد از دوران کودکی اندامی لاغر دارند و در دوران بزرگسالی برای خوش اندام شدن با توصیه پزشکان و گاهی اطرافیان به انجام دادن ورزش بدنسازی تشویق می شوند.اندام های لاغر حتی نسبت به سایر اندام ها مزیت بالاتری دارند، چراکه درصد پایینی از چربی در بدن آنها وجود دارد و در زمان انجام ورزش بدنسازی، عضلات زودتر تفکیک شده و در اصطلاح خط دار می شود.

عضله سازی مردان در بدنسازی

ورزشکاران به خصوص مردان در زمان انجام دادن ورزش بدنسازی به نکات زیادی توجه کنند که در ادامه این مقاله به تعداد از این نکات اشاره می کنیم که با مطالعه آنها می توانید به این نکات آشنا شوید و با رعایت آنها زودتر به نتایج دلخواهتان برسید.

به مکمل ها و تغذیه توجه کنید

شما به راحتی می توانید با مصرف مواد مغذی و مواد معدنی نیازهای بدن را تامین کنید.افرادی که قصد دارند به حجم عضلاتشان بیفزایند باید به خوبی ورزش کنند تا عضلات فعال تر شوند و حجم بیشتری پیدا کنند.زمانی که حجم عضلات بیشتر می شود، سوخت و ساز در بدن نیز بالا می رود و بعد از آن می توانید از مکمل های غذایی نیز استفاده کنید.

معمولا برای اینکه کالری و میزان پروتئین مورد نیاز بدن تامین شود، مصرف پودر پروتئین اهمیت بالایی پیدا می کند. مصرف پودر پروتئین نیز باید از راه اصولی و درست خود انجام شود و از هر پودر پروتئینی استفاده نکنید. پودر پروتئین هایی که حاوی ذرت اضافه، شیرین کننده های مصنوعی و سویا نباشند مناسب تر هستند، زیرا به مراحل گوارش و معده شما آسیبی وارد نمی کنند.

افراد لاغر با صلاح دید پزشک و مربی بدنسازی خود می توانند از سایر مکمل ها مانند؛ کراتن، کارنیتین و بتاآلانین نیز استفاده کنند.تمام این مکمل ها نمی توانند به تنهایی برای بدن شما کاری انجام دهند و جایگزینی برای ورزش های سنگین نیستند و فقط می توانند به شما کمک کنند تا زودتر به نتایج دلخواهتان برسید.

تغذیه منظم

با انجام دادن ورزش بدنسازی مقدار زیادی از کربوهیدارت در بدن می سوزانید. توجه داشته باشید 2 تا 3 ساعت قبل از انجام دادن ورزش حتما 300 تا 600 غذا حاوی کربوهیدارت مصرف کنید. بدن بدون وجود کربوهیدارت عمل عضله سازی انجام نمی دهد.

مواد غذایی که حاوی کربوهیدارت سالم زیادی می باشند، عبارت اند از؛ سیب زمینی، برنج، نان و ... . خوردن این مواد غذایی بعد از انجام دادن تمرینات کمک می کند تا با سرعت بیشتری سایز عضلات شما تغییر کند. عضلات در زمان انجام دادن تمرینات قند بیشتری جذب کرده و سایز آنها افزایش پیدا می کند.

مردان لاغر اندام بهتر است قبل از انجام دادن ورزش یک وعده کربوهیدارات مصرف کنند و حتما برای وعده های غذایی خود نیز تقسیم بندی انجام دهند و در 4 تا 5 وعده در طی طول روز غذا میل کنند.

مصرف آمینواسیدها را فراموش نکنید

یکی از بزرگترین مکمل های بدنسازی آمینواسیدها هستند که اجزای سازنده پروتئین می باشند. آمینواسیدها در طی تمرینات به سرعت جذب عضلات می شوند و حجم آنها را افزایش می دهند. این مکمل ها ارزان هستند و برای معده ضرری ندارند.

مصرف گوشت را فراموش نکنید

اکثر افراد لاغر زیاد تمایلی به خوردن گوشت ندارند. بهتر است بدانید که گوشت برای عضلات فیبر محسوب می شود و به افزایش حجم آنها کمک زیادی می کند و حتی اگر علاقه ای هم به مصرف آن ندارید به ناچار در برنامه غذایی خود آن را بگنجانید. در زمان مصرف گوشت به حجم معده خود توجه کنید تا فقط نیاز بدن را تامین کنید و با مصرف زیاد آن معده را سنگین نکنید.

تمرینات را با یکدیگر ترکیب کنید

لازم نیست تمریناتتان را هر روز تغییر دهید و کاملا برعکس فقط باید تمرینات را به طور جدی دنبال کنید.ترکیب تمرینات بهترین راه حل برای موفقیت است. فقط تمرینات را با هم ترکیب کنید و از استراتژی مختلفی در ست های متفاوت استفاده کنید. به طور مثال می توانید از انفجارها، سوپرست ها، تکرار تمرینات خیلی کند و ... استفاده کنید.

از وزنه های سنگین کمک بگیرید

مردان لاغر اندام اغلب از بلند کردن وزنه های سنگین دوری می کنند. بهتر است از مربی خصوصی یا حریف تمرینی کمک بگیرید و وزنه های سنگین را بلند کنید تا عضله سازی بیشتری در بدن شما انجام شود. البته باید توجه داشته باشید به هر قیمتی وزنه های سنگین بلند نکنید تا عضلات دچار خستگی نشوند و فقط با بالا رفتن آمادگی جسمانی تعداد ست ها و سنگینی وزنه ها را افزایش دهید.

تمرینات را منظم انجام دهید

زمانی که احساس کردید حجم عضلاتتان افزایش پیدا کرد، کار شما راحت تر پیش می رود و به راحتی می توانید قدرت و استقامت آنها را حفظ کنید. برای مردان لاغر اندام افزایش حجم عضلات در ابتدا کار سنگینی است و بعد از بدست آوردن آن می توانید با انجام دادن تمرینات منظم گروه عضلانی را در ساسر بدن حفظ کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()