سبد خرید 0

عضله سازی با وزنه های سبک تر

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 29 خرداد 1396 در ساعت 14 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اغلب افراد گمان می کنند فقط زمانی می توانند بدن خوش فرم و عضله ای بسازند که با بالا رفتن آمادگی جسمانیشان قادر باشند وزنه سنگین تری بلند کنند، اما یافته های جدید تحقیقاتی نشان می دهد که تمام افراد می توانند حتی با وزنه های سبک نیز تمرین انجام دهند و عضله های خوش فرمی بسازنند. زمانی که با وزنه های سبک تمرین انجام می دهید، باید دقت داشته باشید که از برنامه درست و دقیقی پیروی کنید.

عضله سازی با وزنه های سبک تر

در برنامه های قدیمی که ورزشکاران داشتند، ورزشکار باید در حد نهایت توان وزنه های سنگین را جابه جا می کرد و 80 تا 90 درصد برنامه تکرار این وزنه ها بود تا زمانی که عضلات خسته شوند و حتی گاهی به لرزه بیفتند.بسیاری از متخصصان مانند پرفوسور حرکت شناسی بدن؛ دکتر استوارت فیلیپس معتقد است که جابه جایی وزنه برای بدن مفید است و می تواند قدرت عضلانی فرد را تغییر دهد.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که با تحریک هورمون رشد میتوان توانایی بدن را افزایش داد تا بتوان وزنه های سنگینی را جابه جا کرد.بلند کردن وزنه های سنگین علاوه بر اینکه شاید برای بدن مضر باشد و عواقب ناخوشایندی را در پی دارد و در بسیاری از موارد سبب بیشتر شدن احساس دلهره و یاس می شود.

این احساسات ممکن است جلوی ادامه دادن ورزش های استقامتی را بگیرد و شما را از ادامه ورزش سرد کند و قدرت ادامه فعالیت را از شما بگیرد.دکتر فیلیپس و همکارانش پس از تحقیقات و بررسی های زیاد به این نتیجه رسیده اند که ورزشکاران لزوما مجبور نیستند با درد و سختی زیادی وزنه های سنگین بلند کرده، بلکه می توانید از وزنه های سبک تر با تکرار بیشتر استفاده کنید.

برای اثبات این روش دو گروه از ورزشکاران به صورت داوطلبانه از وزنه های سبک تر و گروهی با وزنه های سنگین ورزش و تمرینات خود را انجام دادند.گروهی با استفاده از وزنه های سنگین 75 تا 90 درصد توان خود را برای بلند کردن این وزنه های می گذارند و تکرار حرکت را تا زمانی که توان داشته باشند ادامه می دهند که به طور معمول بیشتر از 5 تا 10 تکرار نمی شود.

گروه دیگر از ورزشکاران تمرینات را با وزنه های سبک تر انجام می دهند و لازم نیست از حداکثر توان خود برای بلند کردن وزنه ها استفاده کنند و به کار بردن 30 تا 50 درصد از توان برای انجام دادن حرکت کافی است.با کمک وزنه های سبک تر می توانید تعداد تکرار حرکت را تا حدی ادامه دهید که عضلاتتان خسته شوند.

بررسی ها نشان داده نتایج بدست آمده از هر دو گروه مشابه و مساوی است و تفاوتی بین قدرت و سایز عضلاتشان مشاهده نشده است. ورزشکاران در هر دو گروه برای افزایش ساز و قدرت عضلانی خود باید به مرحله خستگی عضلانی برسند، زیرا با خسته شدن عضلات بیشتر از حد معمول قوی می شوند و این خستگی در مکانیزم سلولی بافت عضلات تاثیر زیادی خواهد داشت.

تمام این بررسی ها به طور دقیق مشخص نکرده است که کدام از این روش ها رویکرد بیشتری برای بدن دارد، ولی استفاده از وزنه های سبک برای بدن بسیار ساده است و عوارض کمتری را نیز برای بدن به دنبال خواهد داشت.متخصصان توصیه می کنند برای تقویت عضلات وزنه ای را انتخاب کرده که وزن آن برای شما قابل تحمل باشد و بتوانید در دفعات زیاد حرکت را تکرار کنید و زود احساس زحمت و ناراحتی نکنید. با انتخاب وزنه سبک می توانید به اهداف مورد نظر برسید و عضلاتی سالم تر، بزرگ تر و قوی تر داشته باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()