سبد خرید 0

روش های بدنسازی برای پیشگیری از درد زانو در اسکوات

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 12 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

حرکت اسکوات در بدنسازی یکی از اصلی ترین حرکات موثر است که در اصطلاح باشگاهی حرکت چند مفصلی محسوب می شود.این تمرین میتواند عضلات چهار سر ران، عضلات پشت، عضلات سرینی و میانی بدن بخصوص شکم را درگیر ورزش کند که در کنار پرس سینه و ددلیفت جزء حرکات پایه بدنسازی محسوب می شود.

روش های بدنسازی برای پیشگیری از درد زانو در اسکوات

زمانی که بدن زیر فشار وزنه های سنگین و فولادی قرار می گیرد، کوچکترین اشتباهی شما را دچار مشکل خواهد کرد و گاهی نتایج جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت.توجه داشته باشید اگر در زمان بلند کردن اسکوات فرم صحیح بدن را رعایت نکنید دچار درد ناگهانی زانو خواهید شد که در اصطلاح به سندروم زانو و نامیزان بودن کاسه زانو معروف است. برای جلوگیری از پیش آمد این مشکل بهتر است به مواردی که در ادامه مقاله برای شما ذکر می کنیم توجه کنید.

پوشیدن کفش مناسب را فراموش نکنید

برای انجام دادن بدنسازی خصوصا حرکاتی که باید بایستید، از کفش مناسب استفاده کنید و کفش های مخصوص وزنه برداری نیز در بازار موجود می باشند که چسبندگی خوبی را با زمین ایجاد می کنند و مانع از لیز خوردن شما می شوند.

چسباندن پاشنه پا به زمین

برای بلند کردن وزنه، پاشنه پا را به زمین بچسبانید و اجازه جدا شدن از زمین را به پاشنه ها ندهید. در زمان بلند کردن وزنه زمانی که پاشنه ها از زمین جدا شوند، زانوها به سمت جلو رانده شده و درد شدیدی در این ناحیه ایجاد می شود. زمانی که کف کفش شما کاملا صاف باشد به شما اجازه می دهد تا به راحتی به پاشنه ها تکیه کنید.

پیدا کردن فرم صحیح بدن در زمان اسکوات

با کمک گرفتن از جعبه یا نیمکت بدنسازی می توانید فرم صحیح بدن را پیدا کنید. در جلوی نیمکت بدنسازی یا جعبه به ارتفاع 15 اینچ اسکوات انجام دهید. ران ها با سطح نیکمت باید موازی باشند و در زمانی که وزنه را پایین می آورید باسن با نیمکت برخورد داشته باشد.فراموش نکنید که در زمان انجام دادن اسکوات شانه ها را به عرض شانه ها باز کنید و به انگشتان پا زاویه بین 15 تا 30 درجه بدهید تا بتوانید در زمان بلند کردن وزنه تعادل خود را حفظ کنید.

تقویت مفاصل را فراموش نکنید

برای بلند کردن وزنه های سنگین ابتدا باید زانوها، قوزک پا و مفاصل پا را تقویت کنید و اگر در زمان بلند کردن وزنه ها دردی احساس کردید، یک عدد قرص آسپرین ضد تورم مصرف کنید یا بر روی مفاصل زانوهای خود یخ بگذارید .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()