سبد خرید 0

دلایلی که باعث عضله سوزی می شود

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 2 آبان 1396 در ساعت 15 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آگاهی جوانان از سلامتی با انجام ورزش، موجب شده تمرینات بدنسازی طرفداران بسیاری پیدا کند تا جایی که شاهد افزایش روز افزون تعداد جوانان در باشگاه های بدنسازی و فعالیت های آن ها در زمینه رشد جسمانی هستیم. وجود باشگاه های بدنسازی و مشارکت در آن ها خود باعث ایجاد انگیزه هر چه بیشتر افراد در داشتن بدنی خوب و عضلانی است. خیلی ها وقتی تصمیم به انجام ورزش بدنسازی می گیرند در بعضی مواقع با فشار آوردن به بدن و تمرینات سخت، تلاش می کنند که زودتر بدن خود را عضلانی کنند.

دلایلی که باعث عضله سوزی می شود

در صورتی که باید از برنامه های اصولی پیروی کنند تا بتوانند به هدف شان دست یابند. درست است که با تمرینات شدید، عضلات بیشتر خواهند شد و در کنار آن چربی های بدن نیز آب می شود، اما در بعضی مواقع افراد حتی با سخت تمرین کردن نه تنها به عضله سازی نمی رسند بلکه موجب از بین رفتن حجم ماهیچه های خود نیز می شوند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سخت تمرین می کنید و در خود پیشرفتی را حس نمی کنید، بی شک اشتباهاتی را در انجام تمرینات دارید که علاوه بر کاهش پیشرفت تان، موجب از بین رفتن قدرت ماهیچه ها و عضله سوزی نیز می شوید.

قبل از شروع تمرین عمل گرم کردن و حرکت کششی را انجام نمی دهید؛ گرم کردن باعث می شود عضلات قبل از تمرین آماده شود و میزان فعالیت ماهیچه ها نیز افزایش یابد. همچنین انجام حرکات کششی موجب می شود بدن سرعت ترمیم خود را بالا ببرد و با انجام دادن این کار شما باعث می شوید فضایی برای فیبرهای عضلانی در جهت رشد ماهیچه ها بوجود بیاید و موجب افزایش قدرت و توده عضلانی شود. پس هرگز از انجام گرم کردن پیش از تمرین سر باز نزنید.

اگر بیش از حد تمرینات کاردیو را انجام می دهید؛ این تمرینات در جهت کاهش چربی سوزی انجام می شود. با بیش از حد انجام دادن تمرینات کاردیو آن هم با دفعات بالا و همچنین معده خالی، ممکن است باعث عضله سوزی شوید. با تمرینات بیش از حد کاردیو شما بدن تان را از منبع انرژی خالی خواهید کرد و در آن صورت بدن تان برای ادامه تمرینات مجبور است از ماهیچه ها و عضلات شما تغذیه کند و همین فرآیند منجر به عضله سوزی می شود که اصطلاحا به آن بحران کاتابولیک عضله می گویند.

کاهش کالری در بدن باعث عضله سوزی می شود؛ بحران کاتابولیک، رابطه مستقیم با کم کردن کالری در بدن نیز دارد. همان طور که بیان کردیم هنگامی که فرد با هدف کم کردن چربی بدن، رژیم غذایی می گیرد و در کنار آن ورزش می کند، بدن در زمان انجام تمرینات به سراغ منابع گلیکوژن می رود و در صورت کمبود پروتئین، شروع به سوزاندن منبع انرژی در عضله ها می کند. به همین دلیل است که نباید با معده خالی ورزش انجام داد. در جهت رسیدن به عضله سازی باید از رژیم غذایی مناسب پیروی کرد تا بدن به عضله سوزی نیفتد.

تمرینات تکراری انجام ندهید؛ بی شک شما قبل از شروع تمرینات خود یک برنامه ریزی دقیق را پیروی می کنید تا به هدف تان برسید، اما فراموش نکنید اگر برنامه تمرینی را هفته ها و ماه ها تکرار کنید و در آن تغییری ایجاد نکنید، به عضله سازی نخواهید رسید. زیرا بدن شما به این تمرینات تکراری عادت می کند و باید سعی کنید با تغییر حرکات و تمرینات خود، بدن را به انجام زدن وزنه های سنگین تر عادت دهید تا بتوانید عضله سازی کنید.

بر روی قسمت های خاصی از بدن تمرکز نکنید؛ اگر تمرینات تان را تقسیم بندی کرده اید و هر روز فقط روی عضله خاصی حرکت انجام می دهید، رشد عضلانیتان متوقف می شود. به یاد داشته باشید که گروه های بزرگ عضلانی باید باهم کار کنند و باید طوری تمرین کنید که ماهیچه هایتان به صورت گروهی فعالیت داشته باشد. وقتی شما تمرینی را انجام دهید که هم زمان چند عضله در بدن را فعال کنید، بی شک آن تمرین در عضله سازی موثر است.

فشار بیش از حد به بدن با انجام تمرینات سنگین؛ وقتی با فعالیت زیاد به بدن فشار بیاورید باعث عضله سوزی می شوید. شما باید تمرینات خود را از کم به زیاد گسترش دهید، نباید دائما و از ابتدای کار شروع به زدن وزنه های سنگین کنید. وقتی ورزش را شروع می کنید بدن خود را به تمرینات متنوع عادت دهید و کم کم پس از گذشت مدتی شدت تمرینات را افزایش دهید. اینکه بخواهید از اول کار وزنه سنگین بزنید نه تنها باعث رشد عضله نخواهید شد، بلکه عضله ها و ماهیچه ها سوخته می شوند.

به اندازه کافی استراحت نمی کنید؛ استراحت بدن در طول شب یک عامل مهم برای ساخت توده های عضلانی است. با این کار شما باعث می شوید ماهیچه هایتان که در طول روز تمرین داده شده است، ترمیم شود و در زمان خواب هورمون هایی را که منجر به رشد عضله می شود ترشح می کند. اگر به اندازه کافی نخوابید، بدن تان هورمون های مورد نیاز جهت عضله سازی را ترشح نخواهد کرد.

بدن شما باید استراحت کند تا روز بعد بتوانید شدت تمرین را در جهت رشد عضلات افزایش دهید و مانع سوختن آن ها شوید. نکاتی که در بالا بیان شد، باعث می شود اگر در تمرینات خود اشتباهاتی دارید که مانع عضله سازی می شود بتوانید آن را حل کنید. فراموش نکنید که حتی وجود یکی از موارد ذکر شده نیز ممکن است باعث عضله سوزی و هدر رفتن تمام زحمات شما حین تمرینات شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()