سبد خرید 0

دلایلی برای بدنسازی بانوان

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 25 آبان 1396 در ساعت 11 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زنان به طور متوسط از نظر ژنتیکی از استعداد کمتری در مقایسه با مردان برای ساخت بدن عضلانی برخوردار هستند و دلیل آن سلول های هورمونی و عضلانی بانوان است. هورمون ها نقش اساسی در تنظیم عملکرد بدن دارند و قوی ترین هورمون زنانه که توسط تخمدان ها تولید می شود استروژن نام دارد و باعث ایجاد صفات زنانه می شود.

دلایلی برای بدنسازی بانوان

محققان ورزشی به دلایل قانع کننده ای رسیده اند که نشان می دهد ورزش بدنسازی فواید زیادی برای بانوان دارد، اما متاسفانه کم هستند بانوانی که به این دلایل اهمیت بدهند و بخواهند ورزش پرورش اندام را دنبال کنند و از فواید آن بهرمند شوند. برای انجام دادن بدنسازی لازم نیست شما به شیوه ای مردانه تمرین کرده یا وزنه های سنگین استفاده کنید. اغلب بانوان ورزشکار بیشتر وقت خود را صرف ورزش های هوازی می کنند اما بهتر است در کنار آن به بدنسازی نیز بپردازند تا بدنی خوش فرم و عضلانی داشته باشند.

دلایلی که بانوان باید بدنسازی کنند؛

کاهش خطر پوکی استخوان

در کل ورزش روزانه بانوان را از ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالاتر حفاظت می کند، چه برسد به اینکه ورزش را جدی بگیرند و تمرینات قدرتی تری را دنبال کنند. وزنه زدن باعث می شود تراکم مواد معدنی در ستون مهره ها افزایش پیدا کرده و شکل استخوان ها بهبود یابند. با انجام تمرینات بدنسازی در طول هفته و مصرف قرص های کلسیم بانوان به راحتی می توانند خود را از ابتلا به پوکی استخوان دور نگه دارند.

افزایش قدرت بدنی بدون حجیم شدن

با توجه به تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که بانوان با زدن وزنه هر چند سنگین، عضلات شان مانند مردان حجیم نخواهد شد، زیرا میزان هورمون های عضله ساز در زنان تا 30 برابر کمتر از مردان است. وزنه زدن تاثیر به سزایی در شکل گیری اندام بانوان دارد و موجب می شود با تمرینات پی در پی بدنسازی پس از مدتی بدنی خوش فرم داشته باشند.

بانوان باید ترس اینکه با انجام تمرینات بدنسازی موجب می شوند بدنی مردانه داشته باشند را کنار بگذارند، زیرا مردان به دلیل هورمون های مردانه است که با تمرینات بدنسازی می توانند عضلاتی درشت داشته باشند. بانوان با نهایت تلاش می توانند این عضلات را تقویت کنند اما بدن شان با انجام تمرینات بدنسازی فرمی مردانه به خود نخواهد گرفت.

از بین رفتن چربی های اضافه بدن

انجام تمرینات با وزنه باعث از بین رفتن چربی ها و شکل گیری عضلات و ماهیچه ها می شود. اکثر بانوان ورزش های هوازی را با بدنسازی ادقام می کنند و این بهترین روش برای آب کردن چربی های اضافه و در کنار آن فرم دادن و عضلانی کردن بدن است. با افزایش توده عضلانی در بدن، چربی ها کاهش می یابند و سوخت و ساز بدن هم در زمان استراحت ادامه خواهد داشت. همانطور که می دانید پس از داشتن یک روز تمرینی، با استراحت در شب، بدن شروع به ترمیم خود می کند که این عمل باعث می شود بدن در روز بعد به خوبی آماده انجام تمرینات سخت تر باشد.

بدنی زیبا و خوش فرم با بدنسازی

یکی از فواید اصلی بدنسازی برای بانوان این است که پس از مدتی تمرین با وزنه و دستگاه های بدنسازی، متوجه تغییرفرم در بدن خود می شوند. با ادامه تمرینات شما می فهمید که چربی ها از بین رفته و جای آن ها را عضلات سفت و محکمی گرفته اند که باعث می شوند فرمی زیبا به اندام تان دهد.

اکثر خانم ها برای داشتن بدنی متناسب به دنبال بدنسازی می روند که قطعا نتیجه آن را با تداوم در تمرینات بدنسازی خواهند دید. استفاده از وزنه و دستگاه های بدنسازی باعث می شود که قدرت بدنی افزایش یابد و بدن تان برای سخت تر شدن تمرینات آماده شود.

قلبی سالم داشته باشید

وزنه زدن باعث تقویت عضله قلب می شود و عمل خون رسانی را به سر تا سر بدن افزایش می دهد. با افزایش گردش خون میزان اکسیژن در بدن نیز بالا می رود. همین چرخه است که اصلی ترین ماهیچه بدن را قوی کرده و ریسک بیماری های قلبی را کاهش می دهد. وقتی قلب شما قوی باشد یعنی سیستم ایمنی بدن تان در مقابله با انواع بیماری ها قوی است.

ورزشکاران بدنسازی که با وزنه تمرینات خود را انجام می دهند باید به طور متناوب بر شدت ست ها و سنگینی وزنه ها بیفزایند و استراحت در بین ست ها را کم کنند تا علاوه بر تفکیک بدن، باعث افزایش ظرفیت قلب نیز شوند.

خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهید

سرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها در بین زنان است. طبق تحقیقات به عمل آمده، مشخص شده است بانوانی که به طور مرتب در برنامه هفتگی خود ترکیبی از تمرینات با وزنه و هوازی را ادقام کنند تا 30 درصد خطر ابتلا به سرطان سینه در آن ها کاهش می یابد. حتی زنانی که سیگار می کشند یا اضافه وزن دارند نیز با استفاده از این تمرینات می توانند ریسک این بیماری را کاهش دهند.

مقدار بالای هورمون استروژن در بانوان عاملی برای ایجاد سرطان سینه است و ورزش می تواند تعداد سلول های چربی که برای تولید استروژن مورد نیاز است را کاهش دهد. تمریناتی مانند: اسکوات، پرس سینه، پرس شانه و غیره تاثیر به سزایی در کاهش مقدار هورمون استروژن در بدن دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()