سبد خرید 0

بهترین زمان مصرف پروتئین چه موقع است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 11 مهر 1396 در ساعت 10 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بدنسازی یکی از اساسی ترین موارد سوختن چربی و تبدیل آن ها به عضله است. برای این کار شما باید به طور جدی تمرینات خود را دنبال کنید و از یک سری برنامه های رژیمی و ورزشی پیروی کنید تا بتوانید به هدف خود برسید. با تداوم در تمرین و مصرف پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن، شما می توانید ماهیچه های خود را تقویت کنید و قدرت بدنی تان را بالا ببرید.

بهترین زمان مصرف پروتئین چه موقع است؟

وقتی تغذیه در زمان ورزش مناسب باشد موجب رشد بدن و تسریع در حجیم شدن عضلات خواهد شد. از گزینه های مهم در تغذیه دوران بدنسازی مصرف پروتئین است و سعی کنید برای قوی شدن ماهیچه ها و همچنین جلوگیری از تجزیه شدن عضلات خود در هر وعده غذایی پروتئین مصرف کنید.

اگر رژیم ورزشی تان مناسب نباشد و بدن شما انرژی لازم برای انجام تمرینات را نداشته باشد، بدن مجبور خواهد شد که انرژی مورد نیاز خود برای ادامه ورزش را از عضلات و ماهیچه ها دریافت کند. به همین دلیل بر اثر کمبود پروتئین و کربوهیدرات، عضلات شما سوخته می شود. پس حتما قبل از ورزش انرژی لازم را با تغذیه مناسب که حاوی پروتئین است دریافت کنید تا با قدرت تمرینات را انجام دهید.

با بالا بردن قدرت بدن می توانید شروع به وزنه زدن کرده و ماهیچه ها یتان را حجیم کنید. انجام تمرینات قدرتی علاوه بر اینکه مانع تحلیل رفتن عضلات می شود، تاثیر به سزایی در عضله سازی دارد، اما این کار به زمان نیاز دارد. شما باید در ابتدا با استفاده از وزنه های سبک تمرین را شروع کنید و در کنار رژیم غذایی مناسب، کم کم وزنه ها را افزایش دهید تا مانع آسیب به بدن خود شوید. پس از مدتی می توانید وزنه های سنگین تری را انتخاب کنید و شدت تمرینات را افزایش دهید.

اکثر ورزشکاران یا بدنسازان در ابتدا به این موضوع می اندیشند که در دوران تمرین چه رژیم غذایی مناسب تر است. چه چیز باعث پیشرفت سریع آن ها خواهد شد، زیرا خیلی از آن ها بدون اینکه علت را بیابند، پس از زحمات زیاد نتیجه معکوس می گیرند. برای اینکه از این مشکل جلوگیری شود باید بدانید که چه تغذیه باعث تقویت عضلات می شود و چه تمریناتی مانع سوختن ماهیچه ها خواهد شد.

بهترین زمان مصرف پروتئین بعد از تمرین تا 45 دقیقه پس از آن است و هرچه به پایان تمرینات نزدیک تر باشد بهتر است. در زمان انجام تمرینات قدرتی در عضلات شما پارگی های میکروسکوپی به وجود می آید که بافت عضلانی با ترمیم آن ها قوی تر شده و می توانید وزنه های سنگین تری بزنید. به همین دلیل پس از تمرین با مصرف پروتئین، میزان بیشتر آن در جهت ترمیم عضلات مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از اساسی ترین مشکلات در بدنسازی کمبود پروتئین در شب است، زیرا در حین خواب آن هم بعد از یک روز تمرینی سخت، بدن شروع به بازسازی عضلات و تقویت آن ها در هنگام خواب می کند و خود را برای تمرینات سنگین تر آماده می نماید. پس باید قبل از خواب پروتئین مورد نیاز برای ساخت عضلات را وارد بدن کنید تا بدن قدرت خود را بازیابد و به حجیم شدن ماهیچه ها کمک کند و این کار قطعا باعث تقویت ماهیچه ها و عضلات خواهد شد. از آنجایی که هنگام خواب نمی توانید کالری مورد نیاز بدن را تامین کنید، بهتر است جهت ترمیم بافت عضلانی مصرف پروتئین را فراموش نکنید.

در زمان خواب فیبرهای عضلانی که در اثر تمرینات سخت دچار پارگی میکروسکوپی شده اند، شروع به ترمیم می کنند و سبب رشد ماهیچه ها می شوند، از این رو مصرف پروتئین قبل از خواب بسیار ضروری است که به طور موثری باعث جذب و هضم می شود و منبع ذخیره بالایی از اسید آمینه آماده مصرف در خون را فراهم می کند. به این ترتیب بدن انرژی لازم برای تمرین را در زمان 8 ساعت خواب شبانه بدست خواهد آورد و عضلات تقویت شده و همچنین از تجزیه ماهیچه ها جلوگیری می شود.

در کل مصرف پروتئین پس از تمرینات سخت و نیز هنگام خواب تاثیر به سزایی در رشد و تقویت عضلات خواهد داشت و موجب ترمیم آن ها می شود تا شما بتوانید در روز بعد میزان وزنه های خود را تغییر دهید و در بدنسازی پیشرفت داشته باشید و به نتیجه مطلوب برسید. این گونه در راه درست قدم برمی دارید و بدنی عضلانی خواهید داشت.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()