سبد خرید 0

برای داشتن شکم شش تکه چه کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 31 فروردین 1396 در ساعت 9 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

داشتن تناسب اندام و عضلات زیبا برای تمام افراد یکی از معیارهای انجام دادن ورزش بدنسازی است که سالانه افراد زیادی را به باشگاه بدنسازی می کشاند.ساختن ماهیچه های شکمی از دغدغه اصلی ورزشکاران است تا بتوانند این ماهیچه ها را به شش تکه یا در اصطلاح "سیکس پک" زیبا در بیاورند.اگر می خواهید با سرعت بیشتری به عضلات شکم زیبا دست پیدا کنید به چند نکته که در ادامه مقاله به شما یادآوری می شود دقت کنید تا بتوانید زودتر به هدف خود برسید.

برای داشتن شکم شش تکه چه کنیم؟

همان طور که می دانید برنامه بدنسازی خوب در هر روز متفاوت است و بخش مشخصی از بدن را تمرین می دهد.زمانی که برنامه شما برای کمر و ماهیچه های پا طراحی شده است به طور غیرمستقیم عضلات شکم نیز درگیر می شوند. با انجام اسکوات، ددلیفت ها و پرس میلیمتری بر روی عضلات شکم نیز تاثیر می گذارید و ماهیچه های این قسمت را به تحرک وادار می کنید.عضلات شکم نیز مانند سایر عضلات دیگر بدن بعد از انجام تمرینات احتیاج به ریکاوری دارند و نباید هر روز آنها را به تحرک دربیاورید.

شکم دارای فیبرهای ماهیچه ای است که بر اثر ورزش و انجام دادن تمرینات بدنسازی منقبض می شوند و کم کم قدرت و توانایی آنها برای انجام حرکات بدنسازی بالاتر خواهد رفت، پس اگر فرصت ریکاوری هم به آنها بدهید نتایج بهتری نیز دریافت خواهید کرد.تا زمانی که احساس می کنید شکم شما چربی اضافی دارد و هنوز موفق به آب کردن آنها نشده اید، بهتر است حرکات کرانچ را انجام دهید و به صورت نقطه ای چربی بدن را کم کنید.

به یاد داشته باشید که برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی بدن باید از رژیم غذایی مناسبی نیز پیروی کنید تا با کالری سوزاندن در حین ورزش به لاغری برسید.ظاهر و فرم کلی بدن در هر فرد متفاوت است و ژنتیک نیز در این قضیه نقش به سزایی دارد. با انجام دادن تمرینات بدنسازی قادر خواهید بود شکم 6 تکه ای بسازید و در بعضی افراد عضلات شکم آنها توانایی تقسیم شدن به 8 تا 10 تکه را نیز دارند.

برای اینکه بتوانید زودتر به عضلات زیبا دست پیدا کنید باید همزمان با انجام دادن ورزش از رژیم غذایی مناسبی نیز پیروی کنید تا ماهیچه ها علاوه بر انجام دادن تمرینات، تقویت شوند و بتوانند رشد خوبی پیدا کنند و فراموش نکنید که ساخت عضلات شش تکه به غذایی که می خورید نیز بستگی دارد و باید به آن توجه کنید.به اغلب ورزشکاران پیروی از رژیم کم کالری توصیه می شود که بتوانند حالت بدن را حفظ کنند و به زیبایی اندامی که می خواهند برسند.

برای شش تکه شدن شکم باید به رژیم غذایی خود توجه زیادی کنید و خوردن پروتئین در کنار رژیم کم کالری را فراموش نکنید و این برنامه به شما کمک خواهد کرد تا حجم ماهیچه های خود را افزایش دهید.مصرف کربوهیدارت، قند و شکر را به حداقل برسانید و مصرف پروتئین را زیاد کنید تا با کم بودن انرژی در بدن ماهیچه ها تخریب نشوند و با این روش میتوانید سرعت رسیدن به شکمی شش تکه را به حداکثر برسانید.

برای بدست آوردن شکمی با عضلات شش تکه باید تمرینات درازمدت و منظمی انجام دهید و 15 تا 20 دقیقه از تمرینات را به انجام دادن حرکات شکمی اختصاص دهید و عضلات این ناحیه را به شدت درگیر کنید.استراحت کردن بعد از هر تمرین را فراموش نکنید و سعی کنید در انجام تمرینات و حتی استراحت تعادل را حفظ کنید تا به بهترین نتایج برسید.

یاد آوری نکات مهم در ساخت عضلات شش تکه شکم

*3حرکت مهم بدنسازی برای تقویت عضلات شکم انتخاب کنید و هر کدام از آنها را 4 ست متوالی انجام دهید.

*بین ست ها استراحت کرده و بدن را وادار به ریکاوری کنید.

*زمانی که در تمرینات از وزنه استفاده می کنید، حرکات را کنترل کنید و تا جایی که توان دارید آنها را ادامه دهید.

* اگر حرکتی برای شما دشوار است 12 تا 15 بار تکرار کنید تا دچار مشکلی نشوید.

*حرکات چرخشی بدنسازی را در 40 ثانیه انجام دهید.

به یاد داشته باشید که با انجام دادن زیاد حرکات بدنسازی مخصوص شکم نمی توانید به شکمی سفت و خوش فرم دست پیدا کنید، پس بیهوده به بدن فشار زیادی تحمیل نکنید.فقط با صبوری حرکاتی را انجام دهید که بتوانید عضلات شکم را از چند زاویه درگیر کنید و در غذا خوردن نیز زیاده روی نکنید و از رژیم غذایی پروتئینی مناسب پیروی کنید تا عضلات شش تکه کم کم خود را نشان دهند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()