سبد خرید 0

بدنسازی چه تاثیری بر رشد قد دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 23 فروردین 1396 در ساعت 14 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید تا به حال شنیده باشید که بعضی از افراد می گویند انجام دادن بدنسازی و کار با دمبل جلوی رشد قد را می گیرد و افرادی زیادی هم به همین دلیل این ورزش را رها کردند.علم ثابت کرده است که عوامل زیادی بر روی رشد قد تاثیر دارند از جمله؛ ژنتیک، کم کاری تیروئید، تغذیه و ... که به طور قطعی نمیتوان گفت که اگر شما بدنسازی انجام دهید قد شما کوتاه خواهد شد.

بدنسازی چه تاثیری بر رشد قد دارد؟

تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است که نشان داد، فردی در سن 17 سالگی با قد170 سانتی متر ورزش بدنسازی را شروع کرد و بعد از گذشت سالها در حال حاضر قد او 181 سانتی متر است و نشان می دهد وزنه زدن تاثیری بر رشد قد او نداشته است.پس میتوان گفت انجام حرکات بدنسازی با دمبل و رعایت نکات تغذیه ای نه تنها باعث جلوگیری از رشد قد نیشود بلکه سبب افزایش طول قد نیز خواهد شد.تاثیرات منفی استفاده از دمبل در بعضی از حرکات دیده شده، مانند؛ حرکت اسکات، پرس پا و هاگ که وزنه ها معمولا برای بدن بسیار سنگین هستند.

نباید این را نادیده گرفت که استفاده بیش از حد وزنه های سنگین باعث کندی رشد قد می شود و به یاد داشته باشید که انجام دادن حرکاتی مانند جلو بازو و پشت بازو هر چقدر هم با وزنه های سنگین انجام شوند باز هم روی قد تاثیر نخواهند داشت.این گفته ها به این معنی نیست که حرکاتی مانند اسکات سبب کوتاهی قد می شود، برای از بین بردن این تاثیر شما می توانید بعد از تمام شدن زمان بدنسازی، تمرین بارفیکس انجام دهید و بهتر است وزنه ای سنگین را نیز در بین پاهای خود نگه دارید.

این وزنه بهتر است سنگین تا 20 کیلوگرم باشد که بدن را به شدت به سمت پایین بکشد و فشاری که بر بدن به دلیل انجام حرکت اسکات و پرس وارد می شود، از این طریق خارج شده و در عضلات و رگها کشش ایجاد شود و به حالت اولیه برگردند.البته به یاد داشته باشید که ورزش با کمک بارفیکس و همراه وزنه، سبب بلند قد شدن نمی شود و فقط انقباض رگ و ماهیچه ها را از بین می برد و از کوتاه شدن قد بر اثر انجام حرکاتی مانند؛ اسکات و... جلوگیری می کند.

افرادی که دارای سنی کمتر از 21 سال هستند می توانند با رعایت نکات تغذیه ای که هورمن های رشد را فعال تر کنند، در درجه اول و در گام بعدی از ورزش کمک بگیرند و کوتاهی قد را جبران کنند. انجام دادن حرکات کششی و بارفیکس میتواند کمک زیادی به رشد قد کند و نباید از انجام دادن آنها غافل شوید.برای انجام تمرینات زیاده روی نکنید و لازم نیست 100 تا بارفیکس را یکجا بزنید، می توانید در هر ساعت 20 بارفیکس انجام دهید و بدن را دچار شوک نکنید.

ورزش های مکمل در کنار کار با دمبل مثل والیبال و بسکتبال نیز انجام دهید تا این ورزش های موثر در رشد به شما کمک کنند همزمان هم عضلات خوش فرمی داشته باشید و هم رشد قد شما متوقف نشود. به تازگی شاهد تبلیغات غلطی هستیم که نوید بلندی قد با کمک جراحی را می دهند که بسیار خطرناک هستند و عوارض وحشتناکی دارند. به یاد داشته باشید که انجام ورزش اصولی و کمک گرفتن از پزشک تغذیه مخصوصا قبل از سن 21 سالگی به شما کمک خواهد کرد تا به قدی ایده آل برسید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()