سبد خرید 0

اشتباهی که در وزنه برداری نباید انجام دهید!

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 22 اسفند 1395 در ساعت 19 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دنیای وزنه برداری بسیار بزرگ است و اگر فرد مبتدی بدون اطلاعات کافی بخواهد اقدامی برای انجام این کار کند، مانند پریدن یک شناگر مبتدی در استخر یا دریای عظیم است که می تواند بسیار خطرناک باشد.در این مقاله سعی داریم اشتباهاتی که ممکن است در زمان وزنه برداری مبتدیان چه در مورد وزنه، رژیم غذایی و مکمل ها انجام بدهند را گوشزد کنیم تا ورزش خوب و بدون خطری را داشته باشید.

در بیشتر موارد در باشگاه ها انجمن یا گروهی از مربیان متخصص و با تجربه ای وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا به اهداف مورد نظر خود زودتر برسید.اشتباه رایجی که اغلب ورزشکاران در زمان استفاده از وزنه انجام می دهند، داشتن جلسات تمرینی طولانی است؛ به یاد داشته باشید اگر جلسات شما کوتاه تر ولی در تعداد روزهای بیشتر در هفته انجام شود، به بدن شما سود بیشتری خواهد رسید.

اشتباهی که در وزنه برداری نباید انجام دهید!

اگر بیشتر از توان ورزش طولانی انجام بدهید، سیستم عصبی مرکزی و مفاصل رنج می برند و دچار مشکل خواهند شد و بیشتر شبیه سوء استفاده از عضلات خواهد شد تا پرورش آنها.زمانی که در حال استراحت هستید، عضلات رشدی ندارند و زمانی که شما وزنه بلند می کنید در عضلات و بافت های آن تحول ایجاد شده و بزرگتر از قبل می شوند.

اینکه تغییرات در عضلات شما در چه مدت زمانی نمایان می شود تا حد بسیار زیادی به رژیم غذایی و خواب شما در شب بستگی دارد و شما برای آنها نیز باید از برنامه درستی پیروی کنید. حتی اگر مربی ندارید و نمی توانید از تجربیات او استفاده کنید، در این سایت تمرینات گوناگونی برای راهنمایی بیشتر آورده شده است و می توانید تمرینات مفیدی انجام بدهید.

به یاد داشته باشید بهترین تمرین برای شما انجام تمرین در سطح متوسط است تا کم کم با ادامه تمرینات آمادگی بیشتری پیدا کنید و بتوانید سطح تمرین را افزایش بدهید.در زمان انجام تمرین با وزنه به طور مداوم از یک برنامه استفاده نکنید و هر چند هفته یکبار آن را تغییر بدهید؛ اگر دچار آسیب یا کششی در عضلات خود شدید به درمان جراحات بپردازید و کمی استراحت کنید.

بعد از مدت کوتاهی افراد برای بلند کردن دمبل فریب می خورند و دوست دارند وزنه های سنگین تری را بلند کنند و نمی توانند به خوبی وزنه ها را کنترل کنند و با پرتاب کردن زیاد آرنج در زمان بلند کردن و به عضلات آسیب می زنند.برای اینکه به بدن آسیبی نزنید، روش صحیح انجام دادن تمرینات را آموزش ببینید و از وزن های کم شروع کنید. تمرینات را به آرامی انجام بدهید و دست را در هنگام پایین آوردن رها نکنید تا بتوانید با تکرار حرکات به اهداف مورد نظر برسید.

برای اینکه بتوانید از انجام تمرینات با وزنه نتایج بهتری بگیرید، باید فراموش نکنید که در هنگام اجرای تمرینات در تمام حالات سریع عمل کرده و سیستم عصبی بدن را دچار چالش کنید.بهتر است برای بلند کردن حرکت وزنه در زمان بالا بردن سریع عمل کرده و وزنه را آرام پایین بیاورید تا عضلات آسیب نبینند؛ در ضمن بتوانند رشد کنند.

به یاد داشته باشید که تمرینات را درست انجام دهید و در انجام آنها تقلب نکنید، زیرا نمی توانید به موفیقیت و هدف مورد نظر برسید.در زمان بلند کردن وزنه حتما از مربی کمک بگیرید تا به شما راهنمایی بدهد که چه وزنه ای را بهتر است بلند کنید.به طور مثال اگر 18 سال سن دارید بهتر است از چوب های بدنسازی استفاده کنید و این پیشنهاد به دلیل آن است که در زمان نوجوانی استخوان ها به انتهای رشد خود نرسیده اند و اگر وزنه سنگین بلند کنند، قبل از موعد مقرر صفحات رشد آنها بسته می شود و موجب آسیب دیدگی استخوان ها خواهد شد.

برای اینکه بتوانید عضلات را پرورش دهید، همان طور که پیش تر نیز اشاره شد باید به رژیم غذایی و تمرینات آموزشی خود اهمیت زیادی بدهید و اگر در ابتدا می خواهید چربی سوزی انجام دهید باید تمرینات هوازی مکملی را نیز اجرا کنید و از این طریق چربی سوزی زودتر در بدن شما رخ می دهد.

فراموش نکنید برای اینکه چربی های اضافی بدن را از بین ببرید، خودتان را در حالت گرسنگی نگه ندارید و از رژیم غذایی پیروی کنید. اگر بیش از اندازه گرسنه بمانید علاوه بر چربی ها عضلات نیز از بین خواهند رفت.برای اینکه بتوانید برنامه غذایی مناسبی برای خود آماده کنید، ابتدا BMR بدن را مشخص کنید؛ با کمک آن خواهید توانست محاسبه کنید چه میزان کالری برای انجام فعالیت روزانه احتیاج دارید.

ترکیب پیروی از رژیم غذایی و ورزش می تواند به آب کردن چربی بدن شما کمک کند و با انجام دادن ورزش با برنامه صحیح قادر خواهید بود در مدت 1 هفته 500 گرم وزن کم کنید.به یاد داشته باشید که از مکمل های غذایی در کنار غذاهای اصلی استفاده کنید، به تنهایی برای شما نجات دهنده نخواهند بود و هیچ هدفی یک شبه اتفاق نمی افتد و از انجام تمرینات دلسرد نشوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()