سبد خرید 0

اشتباهات بدنسازی که میتواند موجب شکست شما شود

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 14 تير 1396 در ساعت 17 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اغلب ورزشکاران اشتباهات زیادی در دنیای بدنسازی دارند که از آنها غافل هستند، جالب است بدانید با رعایت اصول مربوطه به این امر می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف دلخواهتان برسید و اما نکته حائز اهمیتی که بسیاری آن را نادیده می گیرند بخش تغذیه سالم است که بیشترین حد از تمرینات و حتی مکمل ها را در بر دارد.در ادامه ی مطلب شما را با معرفی اشتباهات و راهکار های جلوگیری از آنها آشنا می کنیم که دانستن آنها خالی از لطف نمی باشد.

اشتباهات بدنسازی که میتواند موجب شکست شما شود

-رعایت اصول تغذیه:در دنیای بدنسازی رعایت نکردن اصول تغذیه اعم از پرخوری و حتی کم خوری مضراتی به همراه دارد،همه ی افراد باید تعادل را در رژیم غذایی خود رعایت کنند.از لحاظ فیزیولوژیکی ساخت عضله بدون دریافت مواد مغذی کافی برای بدنتان ، غیر ممکن می باشد،بازیابی و ساخت عضلات از طریق پروتئین امکان پذیر می باشد و باید در ابتدا روزانه در قبال هر پوند از وزنتان یک و نیم الی دو گرم پروتئین دریافت کنید.

پروتئین شامل :گوشت سفید،گوشت قرمز و لبنیات است و با مصرف مواد کربوهیدراتی مانند برنج جذب پروتئین را به حداکثر برسانید.

-آیا میدانید کالری بیش از حد بصورت چربی ذخیره می شود؟

همه ی افراد در دنیای بدنسازی بدنبال افزایش سایز عضلات هستند و در مرحله ی اول بدنساز با افزایش وزن خود باعث افت کیفیت عضلاتش می شود به این صورت که فردنا آگاه از اینکه افزایش کالری بیش از حد موجب افزایش چربی در بدن می شود و میدانیم که چربی دشمن شماره یک بدن مخصوصا برای بدنسازان می باشد و زمانیکه چربی بدن افزایش پیدا می کند افت کیفیت عضلات را به همراه دارد،و بدنبال آن بدنساز راهی جز تمرینات سخت و رژیم غذایی طاقت فرسا نمی یابد.

اگر دریافت مواد مغذی اعم از پروتئین،کربوهیدرات و چربی بنا بر سوخت و ساز هر فرد مناسب باشد ،با این روش می توانید با کمترین درصد چربی به افزایش حجم عضلات برسید.

-نوشیدن آب کافی:بدنساز به همراه تغذیه ی سالم نبایدنوشیدن آب به اندازه کافی را فراموش کند، چرا که نوشیدن آب بعد از رفع تشنگی باعث بهبود فرآیند های متابولیکی و در نتیجه چربی سوزی و ساخت عضله موثر است.

با نوشیدن آب فرد احساس سیری می کند که باعث کاهش اشتها شده و به کم کردن کالری ورزشکار کمک می کند،نوشیدن آب سرد به کاهش وزن کمک بیشتری می کند زیرا بدن برای گرم کردن آب سرد کالری می سوزاند که به مرور زمان باعث چربی سوزی و کاهش وزن در فرد می شود.

-استعمال الکل:استعمال الکل باعث از دست دادن آب در بدن می شود که بسیار مضر است و این در حالی ست که الکل دارای مقادیری قند می باشد که باعث افزایش کالری می شود بدنبال آن چربی را افزایش می دهد.برای افزایش عضله و کاهش چربی در بدن باید هورمون تستوسترون در بدن افزایش پیدا کند اما مصرف الکل باعث از بین بردن این هورمون در بدن فرد می شود.

-اهمیت آماده سازی وعده های غذایی:اگر فردی تصمیم دارد یک بدنساز موفق شود باید آماده سازی وعده های غذایی را هم یاد بگیرد تا در این امر توانا شود،با از دست دادن یک وعده غذایی ،باعث پرخوری در وعده ی بعدی میشود که این امر باعث افزایش چربی در بدنتان خواهد شد،همچنین باعث افزایش میل به تنقلات یا فست فودها می شود که بطور کل مانع پیشرفتتان خواهد شد.در نتیجه یکی از راه های رسیدن به یک بدنساز موفق وعده های غذایی سالم می باشد که به آن اشاره کردیم.

-مکمل ها را نادیده نگیریم:همه ی افراد در رژیم غذایی خود کم و کاستی هایی دارند که مکمل های غذایی می تواند به آن کمک کند،در اینجا به چند نمونه مکمل غذایی ضروری اشاره می کنیم:

-برای توسعه بافت عضلانی و کاهش بافت چربی در بدن، لوسین (یکی از آمینو اسیدهای شاخه ای) را افزایش داده که باعث افزایش سنتز پروتئین در بدن نیز می شود.

-اگر بخواهید اشتها کاذب را سرکوب کنید و از رژیم غذایی دست بردارید باید با مکمل حاوی فیبر آنها را جبران کنید.

-به منظور تامین مواد مغذی و افزایش کالری کربوپروتئین مناسب است که انرژی لازم برای ساخت عضلات را فراهم می سازد.

-اگر قصد دارید یک جلسه پرفشار و سخت تمرینی را سپری کنید گلوتامین با هدف بازیابی عضلات مناسب است.

-در جهت رشد و بازیابی عضلات باید یک مکمل پروتئینی با کیفیت را در نظر بگیرید که مواد مغذی و کالری مورد نیاز بدن را به همراه داشته باشد.لازم است بدانید نداشتن یک رژیم غذایی سالم به همراه تمرینات منظم شما را به اهدافتان در بلند مدت نمی رساند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()