سبد خرید 0

اشتباهاتی که مانع پیشرفت در بدنسازی می شود!

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 18 مرداد 1396 در ساعت 16 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

علت این که بسیاری از افراد در باشگاه پیشرفت بدنی ندارند چیست؟ اینکه با تلاش مضاعف و سختی کشیدن، باز هم پس از یک دوره تمرین همان فیزیک بدنی را دارند و پیشرفت خاصی نمی کنند، نشانه این است که یک جای کار می لنگد. برخی افراد تصورشان این است که هرچه بیشتر و سخت تر تلاش کنند موفق تر هستند، اما همیشه این طرز فکر درست نخواهد بود.

اشتباهاتی که مانع پیشرفت در بدنسازی می شود!

شاید با اشتباهاتی در تمرین بدنسازی روبرو باشند که حتی خودشان هم از انجام این اشتباه بی خبرند. در اینجا می خواهیم شما را با چند دلیل که مانع پیشرفتتان در بدنسازی می شود آشنا کنیم، کما اینکه بتوانید با تلاش در تمرین شاهد پیشرفت خود در این رشته ورزشی نیز باشید زیرا تلاش بدون پیشرفت یک هدف بی فایده است.

1- به میزان کافی کالری مصرف نمی کنید:

شما باید در حین تمرینات کالری مورد نیاز بدنتان را تامین کنید، شاید از نظر خودتان مصرف کالری درست نباشد اما اگر از سری تمریناتی سنگین و طاقت فرسا پیروی می کنید، حتما کالری بیشتری مصرف کنید. شما باید سه وعده غذایی سالم و کامل را در روز مصرف کنید تا بدنتان نیروی لازم برای تمرینات را داشته باشد. خوردن غذاهایی که حاوی پروتئین، چربی و کربوهیدرات است برایتان ضروری می باشد. پس نترسید و با خیال راحت کالری مورد نیاز بدنتان را تامین کنید تا بتوانید عضله سازی کنید. شک نکنید که این کالری ها، انرژی بدن شما هستند که باعث می شوند بافت عضلات جدید شکل بگیرد.

2- بیش از حد تمرینات هوازی را پیروی می کنید:

اگر هدف شما بدنسازی و ساخت بدنی عضلانی است باید دنبال تمرینات بدنسازی بروید. انجام بیش از حد تمرینات هوازی باعث کالری سوزی می شود و کالری سوزی مانع رسیدن انرژی کافی به بدن برای تمرینات بدن سازی و ساخت عضلات جدید می شود. انجام این تمرینات به طور مداوم اصلا گزینه خوبی برایتان نخواهد بود زیرا مانع رشد عضله می شود. اما کنار گذاشتن کامل تمرینات هوازی نیز به نفعتان نخواهد بود زیرا برای قلب بسیار مفید می باشد، پس سعی کنید این تمرینات را مدیریت کنید به طوری که باعث عضله سوزی نشود و زحماتتان به هدر نرود.

3- وزنه های خود را تغییر نمی دهید:

وقتی تصمیم به عضله سازی دارید باید بدن خود را به نحوی پرورش دهید که با شرایط تمرینی شما تطبیق یابد. اینکه دائم از یک وزنه با وزنی مشخص استفاده کنید موجب عادت بدن به این روش خواهد شد، اما اگر تصمیم به پیشرفت دارید باید هر بار وزنه ای متفاوت با تمرین قبل استفاده کنید، به این صورت بدنتان خود را عادت می دهد که هربار از وزنه ای با سنگینی بیشتر استفاده کنید و همین امر موجب پیشرفت و عضله سازیتان خواهد شد.

4- به مکمل ها و پودرها بیش از حد تکیه می کنید:

مصرف استروئیدها موجب رشد سریع بدن خواهد شد اما از سوی دیگر هورمون های بدن را مختل خواهد کرد، بنابراین غیر قانونی بوده نباید مصرف شوند. شما باید سعی کنید به جای مصرف مکمل ها و پودرها که اغلب غیر مجاز هستند و گذشته از این قضیه برای سلامت بدنتان شدیدا مضر هستند، از خوراکی ها و سبزیجات طبیعی و سالم بهره ببرید. با پیشرفت در تمرینات احتیاجی به استروئیدها نخواهید داشت و با مصرف غذای سالم مطمئن باشید بدن سالمی نیز خواهید داشت. سعی کنید بیشتر غذاهایی را مصرف کنید که منبع پروتئین باشند از جمله مرغ یا تخم مرغ و ...

5- این چهار تمرین را انجام نمی دهید:

تمرینات بدنسازی از دو دسته حرکات تکی و حرکات ترکیبی تشکیل شده اند. همانطور که از اسمشان پیداست؛ حرکات تکی فقط یک گروه عضلانی را درگیر می کند و حرکات ترکیبی همزمان موجب درگیری چندین گروه عضلانی خواهد شد. ما به شما انجام این چهار تمرین را پیشنهاد می کنیم که موجب رشد عضلاتتان خواهد شد، این ورزش ها از جمله تمرینات اصلی ورزشکاران حرفه ای می باشد پس در انجامشان غفلت نکنید؛

اولین تمرین؛ اسکوات با هالتر از پشت

دومین تمرین؛ پرس سینه با هالتر روی نیمکت

سومین تمرین؛ سرشانه هالتر ایستاده از جلو

چهارمین تمرین؛ ددلیفت

ترکیب این حرکات با هم موجب رشد عضله شما خواهد شد.

6- بیش از حد وزنه میزنید:

بیشتر وزنه زدن موجب عضله سازی شما نخواهد شد. بعد از تمرین وزنه زدن، بدن دو روز بعد شروع به ساخت عضله خواهد کرد. در این مدت شما باید تغذیه خوب و استراحت کافی داشته باشید تا بدنتان بتواند خود را برای زدن وزنه های سنگین تر احیا کند. شما در حین تمرین وزنه زدن در حال از دست دادن توده های عضلانی هستید، پس باید یک روز را به خود استراحت داده و روز بعد آماده تر از قبل به وزنه ای با وزن بیشتر تمرین کنید، اینکه هر روز تمرین وزنه را بیش از حد انجام دهید مانع پیشرفتتان خواهد شد.

7- از خواب کافی بهرمند نمی شوید:

اینکه شما تمرینات دقیق داشته باشید باعث پیشرفتتان می شود، اما شک نکنید که استراحت بدن و داشتن خواب کافی نیز موجب عضله سازی خواهد شد. هنگامی که شما خواب هستید، بدن در حالت ترمیم بافت های عضلانی و ساخت عضلات جدید است. بنابراین خود را از 8 ساعت خواب ضروری در طول شب محروم نکنید. سعی کنید تغذیه مناسب و خواب کافی را از پایه های تمرین و پیشرفت خود قرار دهید. مطمئن باشید با انجام نکاتی که گفته شد، شما در کمترین زمان پیشرفت خود را در تمرینات بدنسازی به طور چشم گیری حس خواهید کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()