سبد خرید 0

استفاده از دمبل برای تقویت عضلات سرشانه

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 18 اسفند 1395 در ساعت 14 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با کمک دمبل می توانید بدن را فرم بدهید و با تکرار حرکت و بالا و پایین بردن آن میتوان زودتر به هدف خود برسید.با تکرار زیاد حرکت ورزشی با کمک دمبل می توانید به راحتی عضلات و اگر حرکات را با تعداد کمتری انجام بدهید، قادر خواهید بود ماهیچه های خود را تقویت کنید و اگر وزنه شما سنگین باشد، می توانید روی فرم دهی عضلات با انجام پرس سینه، اسکات، پرس پا و... کار کنید.

استفاده از دمبل برای تقویت عضلات سرشانه

سعی کنید برای انجام دادن حرکات ورزشی خود دمبل هایی استفاده کنید که وزنه های آن ثابت باشند یا وزنه کاملا قفل شده باشد و حرکت نکند.به یاد داشته باشید وزنه هایی که متحرک هستند را اگر به خوبی محکم نکنید، احتمال سقوط آنها در زمان ورزش وجود دارد و برای شما مشکل ایجاد می کنند و به شما آسیب می رسانند.

برای اینکه بتوانید با دمبل حرکات ورزشی درستی انجام بدهید، بهتر است برای شروع از فروشگاه های لوازم ورزشی گچ مخصوصی که برای جذب عرق و جلوگیری از لیز خوردگی میله ساخته شده است را تهیه کنید تا با استفاده از آن بتوانید دمبل را بلند کنید.دمبل اگر بر اثر عرق کردن دست هایتان رها شود به بدن آسیب وارد می کند. برای شروع ورزش با دمبل ابتدا دست ها را گچی کنید و بعد از آن دمبل را بین پاهای خود قرار بدهید.

برای بلند کردن دمبل به آرامی روی دو زانوی خود بنشینید و کمر را کاملا صاف کنید و با دست راست دمبل را بردارید و برای بلند شدن دست چپ خود را روی زانوی چپ بگذارید و با فشار آوردن به زانو به آرامی بلند شوید.زمانی که شما با دمبل بلند می شوید، تمام سیستم عصبی شما هم زمان با بلند شدن شما کشیده می شوند و دوباره با نشستن به حالت اولیه خود باز می گردند و عصب ها مانند آسانسور عمل می کنند.

در زمان بلند شدن همان طور که گفته شد به یاد داشته باشید که کمر کاملا صاف بوده و قوز نداشته باشید و برای بلند کردن وزنه از نیروی سراسر پا استفاده کنید و فقط از روی پا کمک نگیرید.بعد از اینکه وزنه را بلند کردید و اندام ها از کشش خارج شدند، بدن را صاف کنید.

به آرامی روی پنجه پاها قرار بگیرید و به بدن شیب ملایمی بدهید، کمر را خم کنید و زمانی که روی پاشنه قرار گرفتید، کمر را نیز صاف کنید و دمبلی که در دست دارید را با خم کردن آرنج خود به سمت بالا هدایت کنید.برای انجام دادن حرکت بعدی دمبل را روی شانه خود قرار بدهید و زانوها را کمی خم کنید و برای جابه جایی دمبل به باسن و عضلات پاها نیز فشار بیاورید.

ابتدا دمبل را در کنار گوش قرار داده و بعد به آرامی با باز کردن دست آن را به بالای سر ببرید و بعد از انجام حرکت به آرامی آن را رها کرده و پایین بیاورید.فراموش نکنید که حرکت شما باید کوتاه با جنبش کم همراه باشد تا تاثیر بیشتری بر بدن بگذارد؛ این حرکت را چندین بار تکرار کنید.زمانی که این حرکت را انجام می دهید، تلاش کنید تا ستون فقرات و در کل کمر شما صاف باشد و به سمت راست و چپ نچرخید، زیرا در غیر این صورت به بدن آسیب وارد می شود و ستون فقرات مشکل پیدا می کند.

بعد از اینکه به انجام دادن حرکت مسلط شدید و توانستید آن را کنترل کنید، می توانید تمام این حرکات از نشستن تا ایستادن و بالا بردن دمبل را پشت سرهم و سریع انجام بدهید تا به نتایج بهتری برسید. البته به یاد داشته باشید که دمبل در هنگام پایین آوردن نباید رها و مانند قطره ای پرتاب بشود و باید به آهستگی آن را کنترل کنید تا بتوانید بر عضلات دو سر و شانه ها فرم خوبی بدهید.تمام این حرکات را برای دست دیگر نیز انجام دهید تا بدن به چالش کشیده شود و علاوه بر فرم دهی عضلات بتواند با بالا بردن متابولیسم، چربی سوزی خوبی نیز انجام دهد و باعث تناسب اندام بدن شود

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()